BrightWay ואלביט מערכות נלחמות בתאונות הדרכים

הסטארט-אפ שבשליטת אלביט מתקין טכנולוגיה לראיית לילה במכוניות פרטיות

חברת BrightWayVision אימצה טכנולוגיה של ראיית לילה שנמצאת לרוב בשימוש הצבא ופותחה על-ידי חברת אלביט מערכות.

"יוסי אקרמן, נשיא אלביט, פנה אליי וביקש לבדוק באיזה טכנולוגיות צבאיות ניתן לעשות שימוש אזרחי", אומר ל"גלובס" ד"ר אפרים ווסרפוגל, מנכ"ל ומייסד משותף של חברת BrightWay, יחד עם ד"ר עופר דוד.

כעת יוצאת BrightWay לסבב גיוס הון בהיקף של 10 מיליון דולר.

אלביט מערכות מחזיקה ב-78% ממניות הסטארט-אפ החיפאי, משפחת מנור (בעלי לובינסקי - יבואנית רכבי פיז'ו וסיטרואן) מחזיקה ב-10% ממנה, והעובדים מחזיקים ב-12%.

"המטרה היא ליצור מערכת זולה לשיפור הראייה בזמן נהיגה בלילה ולמנוע תאונות דרכים", אומר ווסרפוגל, "המתחרות שלנו הן BOSCH ו-AutoLiv, אך המערכות שהן מייצרות יקרות באופן משמעותי מהטכנולוגיה שלנו, המחירים שלהן יכולים להגיע גם לפי שניים-שלושה מהמחיר של המערכת שלנו". לפי BrightWay, עלות המוצרים של המתחרות נעה בין 2,200-7,200 דולר.

ווסרפוגל צבר ניסיון בניהול, בין היתר בפועלים שוקי הון, פולסר ומשאיות רנו, וכן היה מעורב בפרויקט המכונית החשמלית של בטר פלייס.

תאונות דרכים בלילה מתרחשות בעיקר בגלל ראייה מוגבלת, שמגדילה משמעותית את זמן התגובה של הנהג, וכן בשל היכולות הקוגניטיביות שמשתנות בין היום ללילה.

המערכת נקראת BrightEye והיא משפרת את הראייה בחושך בטווח של עד 250 מטר. המערכת אמורה לזהות מכשולים בדרך כגון רכב, הולך רגל או בעל חיים, וליצור התראה לנהג.

הטכנולוגיה של המערכת מורכבת משלושה חלקים עיקרים: קרני לייזר, מצלמה שמותקנת בחלק הקדמי של הרכב, ומסך שנמצא בתוך הרכב, מעל לוח המכוונים, שמציג את התמונה המשופרת.

BrightWayVision הוקמה בשנת 2010, ובימים אלה היא מחפשת שותפים אסטרטגיים ומנהלת מו"מ למכירת מוצריה לג'נרל מוטורס, וולוו, PSA, רנו-ניסאן ומרצדס. המערכת מיועדת להתקנה ברכבי היוקרה של היצרניות.