מנכ"ל ג'נרל אלקטריק: "כלכלת ארה"ב איבדה את המוג'ו"

ג'ף אימלט יוצא בביקורת על המאמצים של הכלכלה האמריקנית להתחרות על מקומה ■ "אנחנו לא מנסים להתחרות כפי שאנו יכולים, אפשר לעשות עבודה טובה יותר"

בעיני מנכ"ל חברת הענק האמריקנית ג'נרל אלקטריק והיועץ של ממשל אובמה לענייני תעסוקה, ג'ף אימלט, כלכלת ארה"ב צריכה הרבה יותר מהעלאת ביטחון הצרכנים, היא זקוקה לרצון גדול יותר להתחרות על העסקים שלה, או כפי שאימלט מכנה זאת - "המוג'ו של הכלכלה".

לטענת אימלט הכלכלה האמריקנית לא עובדת קשה מספיק כדי להתחרות בכלכלות אחרות שמאיימות על מעמדה, סין לדוגמה. "אם הייתי חושב שכלכלת ארה"ב עושה כל שביכולתה כדי להשתקם ועדיין היה גירעון כה גדול הייתי בדיכאון", אמר היום (ב') אימלט. "אנחנו לא מנסים להתחרות ולמכור מוצרים מסביב לעולם כפי שאנחנו יכולים. אני מאמין שאפשר לעשות עבודה טובה יותר".

אימלט הוסיף כי התחושות הרעות לגבי הכלכלה האמריקנית זה 3 שנים, הותירה אמריקנים רבים כועסים ומתוסכלים מהמערכת. "האבטלה עומדת כעת על 9.1%, טבעי שאזרחים רבים יכעסו ואנו צריכים להיות אמפתיים לכך. אם שיעור האבטלה יירד אנשים ירגישו טוב יותר, וזה ללא כל קשר למה שמתרחש במדדי וול סטריט", אמר אימלט.

כמו כן, הוסיף אימלט כי הפער בין השכר של הבכירים במשק לרוב העובדים מוסיף למתח, אך אמר כי אם שכר המנכ"לים יירד, שיעור האבטלה בארה"ב יזנק ל-12%.