מכת אבטלה באירופה: 16.5% ביוון, 10% בכל אירופה

האבטלה ביוון עלתה ביולי לרמה השנייה-הגבוהה ביותר בכל הזמנים במדינה מוכת החובות ■ השיא: במאי - 16.6% ■ במדינה מעריכים: עד סוף השנה האבטלה תעבור את רף ה-17%

האבטלה ביוון עלתה לרמה של 16.5% בחודש יולי, הרמה השנייה-הגבוהה ביותר בכל הזמנים במדינה מוכת החובות - כך דיווחה היום (ג') ממשלת יוון. זאת, כאשר הממשלה ממשיכה לנקוט בקיצוצים ופיטורים של עובדים ממשלתיים, במסגרת צנעי הצנע אותם היא מממשת, לדרישת קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי.

מידע שנמסר השבוע מסוכנות המידע ELSTAT הראה כי האבטלה עלתה מרמה של 16% ביוני, לאחר שיא כל הזמנים של 16.6% בחודש מאי האחרון - כאשר בסוכנות מעריכים כי האבטלה עלולה לעלות מעל רף ה-17% עד סוף השנה.

האבטלה ממשיכה להכות באופן הקשה ביותר בצעירים במדינה, כאשר שיעור המובטלים בקרב היוונים בגילאי 15-24 מגיעה ל-42% - כפליים מרמתה בקרב אותה קבוצת גיל, לפני כ-3 שנים. נציין כי ממוצע האבטלה בקרב 17 המדינות החברות בגוש האירו, עומד על 10%.

נציין כי כלכלת יוון עצמה סובלת מהתכווצות מזה השנה הרביעית ברציפות, בשיעור שנתי של 5.5% - בעוד קרן המטבע והאיחוד האירופי לא צופים התאוששות משמעותית עד שנת 2013.