טאבלט חדש של פקארד בל - מאובזר, אך כבד

ה-Liberty Tab מבית פקארד בל הוא ללא ספק מכשיר מוצלח מאוד, רק חבל שהחברה לא השקיעה קצת יותר בהפחתת משקלו ובזמן העבודה של הסוללה, שאזלה מהר מדי

חברת פקארד בל מוכרת בישראל בעיקר מתחום המחשבים הנייחים והניידים, ולאחרונה היא השיקה בארץ את הטאבלט הראשון שלה - Liberty Tab.

* ממשק: אנדרואיד בגרסת אניקומב 3.0.1. החברה תשחרר החודש בארץ עדכון לגרסה 3.2 שמציעה התאמה של אפליקציות מטלפונים סלולריים לגודל המסך של הטאבלט. פקארד בל לא ביצעה התאמות מיוחדות לממשק, והוא דומה לרוב טאבלטי האנדרואיד הקיימים בשוק. לכן, מבחינת חוויית הממשק, לא יהיה שוני בינו לדגמים אחרים. איפה כן יש הבדל? בקטגוריית החיבורים.

* חיבורים: הליברטי טאב מאובזר מאוד מבחינת חיבורים והוא אולי הדגם הכי יעיל מהבחינה הזו בין הטאבלטים שבדקנו. יש לו קורא כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD, התקן בלוטות' 2.1, התקן GPS וגם כניסות HDMI Micro ו-Micro USB ו-USB 2.0. המתחרים לא מגיעים עם חיבורים כאלו בכלל או רק באמצעות מתאמים. באמצעות קורא המיקרו SD, אפשר למשל לקחת כרטיס זיכרון ממצלמה ולחבר אותו ישירות לטאבלט. אפשר גם לחבר דיסק-און-קי או כונן חיצוני ולקרוא משם את הקבצים.

* מידות, משקל ועיצוב: המכשיר שוקל 768 גרם, כאשר העובי הוא 13.3 מ"מ, לעומת האייפד 2 ששוקל 601 גרם ועובי של 8.8 מ"מ. העובי והמשקל במקרה הזה מורגשים מאוד וזו גם אחת הנקודות שפחות אהבנו במוצר הזה. אחיזה של יותר מכמה דקות דורשת מאמץ. המכשיר מגיע בצד האחורי שלו בצבע מרלו ויש אותו גם בגרסה לבנה.

* מסך: מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' הבנוי בצורה אופקית במצב הטבעי שלו. ניתן לעבוד כאן גם במצב אנכי. איכות התמונה טובה.

* חומרה: אחסון פנימי של 16 ג'יגה, מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ מסוג טגרה 2 של NVIDIA.

* מצלמה: שתי מצלמות: מצלמה אחורית עם חיישן 5 מגה פיקסל באיכות סבירה עם פלאש, ומצלמה קדמית לשיחות וידיאו עם חיישן של 2 מגה פיקסל.

* בשורה התחתונה: הטאבלט של פקארד בל הוא ללא ספק מכשיר מוצלח מאוד, רק חבל שהחברה לא השקיעה קצת יותר בהפחתת משקלו ובזמן העבודה של הסוללה, שאזלה לנו מהר מדי.

* מחיר: 2,000 שקל.

* ציון: 8.5.