הרשות השנייה טרם פרסמה כללי רישיון לטלוויזיה המסחרית

למרות שהתנאים עדיין לא פורסמו ע"י הרשות השנייה, ערוץ 10 צפוי לבקש בקרוב את הרישיון

קרוב לחודש לאחר תחילת המועד המוגדר בחוק להגשת בקשה לקבלת רישיון לשידור בטלוויזיה המסחרית, הרשות השנייה עדיין לא פרסמה את כללי הרישיון. משמע הדבר כי הזכייניות רשת, קשת וישראל 10 לא יודעות בוודאות את התנאים לפיהם יתנהלו עם הבקשה לקבלת רישיון.

בין היתר, לא ידועים כללי הרגולציה המדויקים ואף לא ההשקעה הכלכלית שתידרש. כמו כן, אף לא ברור באיזה אופן יש להגיש בקשה לרישיון. החוק שחוקק השנה בנושא הגדיר רק כללי בסיס בנושא. עם זאת, נודע כי ישראל 10 צפויה להגיש את בקשתה בתקופה הקרובה מאוד.

על-פי החוק, בראשית אוקטובר נפתח חלון זמן שצפוי להיסגר בסוף השנה, במסגרתו נדרשות להודיע זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 אם ברצונן לעבור לשדר ברישיון. עם סגירתו של החלון, ישראל 10 לא תוכל עוד להגיש בקשה, ואילו רשת וקשת יוכלו לחדש בקשתן רק בסוף 2014, לקראת מועד פקיעת זיכיונן. למרות העובדה שנגרעו כבר 3 שבועות מחלון הזמן, אין כוונה להאריך את חלון הזמן.

אם יבקשו זכייניות 2 לעבור לרישיונות, הן יוותרו על האפיק "22". אם רק אחת מהן תבקש כעת רישיון, השנייה תמשיך להחזיק באפיק ובחברת החדשות של ערוץ 2 עד לסוף הזיכיון ב-2015. הזכיינית שתעזוב תוותר על שני היתרונות הללו לטובת רעותה. הזכיינית שתבקש כעת לעבור לרישיון, תעשה זאת רק בשנת 2013.

במשרד התקשורת אומרים כי האחריות לנושא היא בידי הרשות השנייה.

מהרשות השנייה נמסר כי "על-פי החוק, החל מראשית אוקטובר ועד סוף דצמבר 2011 ניתן לזכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 להודיע על המעבר לרישיונות שיחול בינואר 2013. לוח הזמנים יכול להשתנות רק באמצעות תיקון חקיקה, ואין דבר זה עומד על הפרק. כללי המעבר לרישיונות נמצאים בהליכי פרסום ברשומות, ואין הם מונעים מהזכייניות להגיש בקשה".

בערוץ 10 לא הגיבו לדברים.