אסי ברטפלד יחליף את גדעון תדמור כמנכ"ל דלק אנרגיה

מדובר במינוי זמני בלבד עד שהחברה תהפוך לפרטית ■ תדמור יפרוש בהסכמה מהחברה ויקודם לתפקיד בכיר בקבוצת דלק ■ כמו כן, המהלך יכלול מימוש האופציות של תדמור

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה והאיש המזוהה עם כל תגליות הגז במימי ישראל בשנים האחרונות, עוזב את תפקידו: ימונה תדמור למנהל פעילות האנרגיה בקבוצת דלק ויעסוק בין היתר במימון לקידוחי תמר ו"לוויתן", הקמת תשתיות ייצוא לגז, והרחבת פעילות הקבוצה בתחום האנרגיה בחו"ל.

מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, עתיד להחליף את גדעון תדמור כמנכ"ל דלק אנרגיה, כך על פי הודעה שפרסמה החברה לבורסה היום (ד'). ל"גלובס" נודע כי המינוי יהיה זמני בלבד עד להפיכת חברה פרטית.

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, יסייע לתדמור ויוביל את הפעילות השוטפת של הקידוחים בישראל ובקפריסין, ומכירות הגז ללקוחות. תדמור ימשיך בתפקידו כמנכ"ל אבנר ויו"ר דלק קידוחים. תדמור הוא בעל מניות מיעוט באבנר באמצעות חברת כהן פיתוח.

במסגרת ההסכמות בין תדמור לקבוצת דלק קבוצה נקבע כי תדמור יוכל לממש את תוכנית האופציות שלו וימכור לקבוצה את אחזקותיו המהוות 4.5 אחוזים בדלק אנרגיה. תדמור נחשב לאחד מאבות תעשיית חיפושי הגז בישראל. הוא נחשב לאיש ששכנע את חברת נובל אנרג'י להיכנס לשוק הישראלי ויצר את שיתוף הפעולה שהביא לתגליות נועה (1999), מרי-B ב-2000, "תמר" (2008) ו"לוויתן" (2010).

פרישתו של תדמור מדלק אנרגיה נעשית על-רקע במסגרת תוכנית הרה אירגון של מגזר האנרגיה בקבוצת דלק ובהמשך להצעת הרכש למניות דלק אנרגיה

שנועדה למחוק את החברה מהמסחר בבורסה. עד כה הצליחה הקבוצה להשיג כ-87% מהון המניות של החברה והיא עדיין זקוקה להסכמתם של בעלי כעשרה אחוז נוספים מהמניות לצורך מחיקת החברה.