עוני, קיצוצים ואלימות: אושרה הרחבת תוכנית הצנע ביוון

(עדכון) - ר"מ יוון הצליח להעביר הרחבה נוספת - השנייה בתוך 4 חודשים - לתוכנית הצנע ■ ההרחבה כוללת העלאת מיסים, קיצוצים בפנסיה ובשכר, ופיטורים של 30 אלף עובדים ■ במהלך המהומות האלימות נהרג אזרח יווני אחד

הפרלמנט היווני בראשות ראש הממשלה גיאורג פפנדריאו אישר הערב (ה') חבילה נוספת במסגרת תוכנית הצנע הממשלתית, לדרישת קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי. זאת, על רקע התגברות המהומות האזרחיות במדינה מתגברות, שגלשו החל מאמש גם לאלימות. לאחרונה דווח ברשתות הזרות כי אחד המפגינים נהרג במהומות.

על פי דיווחים ב"בלומברג", פפנדריאו השיג את תמיכתם של 151 נציבים מתוך 300 בסך הכל בפרלמנט היווני - כאשר ההצבעה המקדימה התקיימה שלשום.

חבילת הצנע שהובאה להצבעה, כוללת העלאת מיסים, קיצוצים בתוכניות הפנסיה ובמשרות של עובדים במגזר הציבורי, כמו גם פיטורים של 30 אלף עובדים בשירות הציבורי ואישורים מיוחדים לפירוק התאגדויות העובדים המאוגדים בהסכמי עבודה קולקטיביים ביוון.

"הסוגייה כעת היא כיצד להימנע מחדלות פירעון, ומיטב הבנתי זה ניתן לביצוע", מעריך סטפנוס מאנוס (Stefanos Manos), לשעבר שר האוצר ביוון. "אולם, זה דורש קבלת כמה החלטות קשות מאד".

מדובר בתוספת השנייה מזה ארבעה חודשים לתוכנית הצנע הממשלתית, אשר פפנדריאו מחוייב להעביר כדי לזכות להמשך הסיוע הפיננסי החיצוני מטעם קרן המטבע והאיחוד האירופי, במסגרת תוכנית החילוץ שגובשה ליוון - שאמורה לקבל בנובמבר נתח נוסף ממנה, בהיקף של 8 מיליארד אירו.