בכיר בפדרל ריזרב רומז: שוקלים תוכנית רכישות שלישית

דניאל טרולו, בכיר בדירקטוריון ה'פד': "אנו צריכים לשקול רכישת אג"ח מגובות משכנתא" ■ ב-JP מורגן מנתחים: "מבטא את מחשבות ברננקי, מבלי שיצהיר עליהן באופן רשמי"

בכיר בדירקטוריון הפדרל ריזרב, דניאל טרולו (Daniel Tarullo), סבור כי הבנק המרכזי צריך להמשיך לרכוש אג"ח מגובות משכנתא. אמירתו של טרולו אמש (ה'), מחזקת את תקוות המשקיעים כי ה'פד' ישיק סיבוב שלישי של רכישות אג"ח, במטרה לעודד את הצמיחה.

מובילי המדיניות הפיננסית צריכים לשקול את האמצעי המדובר כ"כלי מרכזי בראש הרשימה", כיוון שהוא יעזור לכלכלה על ידי הורדת עלויות המשכנתא ויאיץ את הרכישות בשוק הדיור - כך סבור טרולו, שנשא דברים בניו-יורק.

"מדובר בהתבטאות שייתכן ומרמזת על מחשבותיו של בן ברננקי, יו"ר ה'פד', מבלי שהצהיר עליהן באופן רשמי", מנתח את הנאום מייקל פרולי (Michael Feroli), כלכלן ב-JP מורגן. "ברננקי בוודאי ידע על הנאום, והוא כנראה מברך עליהן בסתר".

בכירי הבנק המרכזי בארה"ב, נזכיר, השיקו בנובמבר 2010 תוכנית הקלה כמותית שנייה (QE2), במסגרתה רכשו אג"ח ממשלתיות בהיקף של 600 מיליארד דולר, בכדי להזרים הון לשווקים. אולם, עם סיום התוכנית ביולי השנה, הצהיר ה'פד' כי לא יוסיף לרכוש אג"ח חדשות, אלא רק ישנה את תמהיל האג"ח אשר ברשותו - ויחליף אג"ח קצרות-טווח בארוכות-טווח, בהיקף כולל של 400 מיליארד דולר.