תוצאות חיוביות בניסוי התרופה המתחרה ללקווינימוד של טבע

ביוג'ן הציגה תוצאות חיוביות ולא חשפה בעיות חדשות בניסוי על תרופה לטיפול בטרשת נפוצה הניתנת לבליעה ■ "התרופה עלולה לכרסם במכירות הקופקסון במיליארד ד' לפחות" ■ מניית ביוג'ן זינקה בכ-7% לאחר פרסום התוצאות

חברת התרופות ביוג'ן פירסמה היום (ו') תוצאות חיוביות לתרופה לטיפול בטרשת נפוצה הניתנת לבליעה - BG-12. מדובר בתרופה המתחרה ללקווינימוד שמפתחת טבע הישראלית. ביוג'ן הציגה כאמור תוצאות חיוביות וחזקות בקרב החולים ולא חשפה בעיות בריאותיות חדשות. בהמשך השנה צפוי ניסוי נוסף בתרופה מסוג CONFIRM. בתגובה לחדשות, מניית ביוג'ן זינקה בכ-7% בוול סטריט.

מוקדם יותר השנה פירסמה ביוג'ן את תוצאות הניסוי הראשון (DEFINE) והראתה נסיגה של 53% בהתקפים לאחר נטילת התרופה פעמיים ביום במשך שנתיים. עם זאת, במהלך הניסוי הראשון היו חסרים פרטים באשר לבטיחות התרופה ותופעות הלוואי.

"BG-12 יכולה להיות תרופה טובה לחולי טרשת נפוצה, לאחר שנמצא כי היא משלבת תוצאות טובות והיא אף בטיחותית וניתנת דרך הפה", אמר ד"ר ראלף גולד, חוקר בבית החולים סנט ג'וזף בגרמניה.

לפני פרסום תוצאות הניסוי אנליסטים בשוק העריכו כי אם תוצאות ניסוי זה יהיו דומות לתוצאות הניסוי הקודם, הרי שמניית ביוג'ן תעלה בשיעור של עד 10%, ואילו אם תוצאות הניסוי החדש לא יאמתו את התוצאות שכבר פורסמו, המניה עלולה לרדת בשיעור של עד 20%.

עוד העריכו בשוק כי מניית טבע תגיב ביחס הפוך להתפתחויות בביוג'ן, בין היתר בגלל שהניסוי החדש כולל השוואה לתרופת הקופקסון של טבע.

"השוק מתייחס לאירוע כקרב ראש בראש מלא", טען מוקדם יותר השבוע יונתן קרייזמן מכלל פיננסים. "עובדה מעניינת אחת בנוגע לסיכויי הקופקסון טמונה בעובדה כי החולים של ראשית שנות ה-90 בטרשת נפוצה הגיעו למחקרים במצב קשה יותר מאשר בימים אלה. אז דיווחה טבע על ירידה של 29% בשיעור ההתקפים השנתי - כך שלפחות תיאורטית עשויה להציג הפחתה גבוהה יותר במספר ההתקפים. להערכתי, התרחיש החיובי עלול לכרסם במכירות קופקסון במיליארד דולר לפחות - אולי כבר ב-2013".