ניוז קורפ תשלם 5 מיליון דולר ליישוב התביעה על האזנות הסתר

2 מיליון ליש"ט יועברו למשפחתה של מילי דוולר, ומיליון ליש"ט נוספים יוענקו כתרומה לארגון צדקה ■ רופרט מרדוק: "היחס של 'ניוז אוף דה וורלד' כלפי המשפחה היה מתועב"

ניוז קורפ תשלם 3 מיליון ליש"ט (4.78 מיליון דולר) כדי ליישב את התביעה נגד הצהובון "ניוז אוף דה וורלד", שהואשם כי פרץ לטלפון הסלולרי של תלמידת בית-הספר מילי דוולר שנרצחה בשנת 2002.

הסכם הפשרה כולל תשלום של 2 מיליון ליש"ט למשפחתה של דוולר ומיליון ליש"ט תרומה לעמותה בלונדון - כך נכתב היום (ו') בהודעה שפירסמה ניוז קורפ. עוד צוין בהודעה כי יו"ר ניוז קורפ, רופרט מרדוק בן ה-80, היה מעורב באופן אישי בהסכם הפשרה.

"כשנפגשתי עם משפחתה של מילי דוולר ביולי, הבעתי צער עמוק על הכאב שנגרם למשפחה", כתב מרדוק בהצהרה. "היחס של 'ניוז אוף דה וורלד' כלפי המשפחה היה מתועב, ואני מקווה שתרומה זו מגדישה את החרטה שלי על התנהלות החברה במקרה הנורא הזה".

פרשת האזנה לתא הקולי של דוולר התפוצצה בחודש יולי האחרון וגרמה לסערה ציבורית מסביב לעולם, ואף הביאה לסגירתו של הצהובון שקיים 168 שנה ולנפילת הצעת הרכש של חברת BskyB לצהובון ב-7.8 מיליארד ליש"ט. כמו כן, ועדה פרלמנטרית קראה לסגן המנכ"ל בחברה, ג'יימס מרדוק, לענות על שאלות בנושא לאחר שבכירים לשעבר הטילו ספק בעדותו המקורית ומעורבותו בנושא.