לבני על עסקת שליט: "נחצו קווים אדומים, ישראל נחלשה"

יו"ר האופוזיציה יורה לכל עבר בריאיון ראשון המתייחס לעסקה לשחרור גלעד שליט ■ על מחיר העסקה אמרה לבני כי: "קיים פוטנציאל לנזק אסטרטגי" ■ על נתניהו: "עליו לבצע מהלך מדיני דרמטי"

לבני שוברת שתיקה: לאחר שהחליטה שלא להתבטא בעת ביצוע העסקה לשחרור החייל גלעד שליט, מתבטאת הבוקר לראשונה יו"ר האופוזיציה בנוגע לחילופי השבויים. "ישראל נחלשה בעקבות עסקת שליט", אומרת הבוקר לבני לכתב "ידיעות אחרונות" יובל קרני. עוד הוסיפה לבני כי: "יש פוטנציאל לנזק אסטרטגי" וכי "נחצו קווים אדומים".

גלעד שליט בבית כבר חמישה ימים, זאת לאחר ביצוע העסקה עם חמאס לשחרורו. במשך התקופה בחרה לבני שלא להתייחס לביצוע העסקה ולמחיר שישראל שילמה עבור החייל החטוף וכעת היא מדברת: "עם ישראל כפה על הממשלה את ההחלטה לשחרר את גלעד", אמרה.

בראיון, מציינת לבני כי חובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע מהלך מדיני דרמטי כי "אנחנו בדקה ה-90", אמרה, והוסיפה כי ההחלטה לשחרר את שליט פוגעת בכושר ההרתעה של ישראל ויש לכך משמעות ביטחונית חמורה: "חמאס התחזק", מזהירה לבני. לסיכום מעבירה לבני ביקורת חריפה על ממשלת נתניהו ואומרת כי זו "ממשלה ימנית קיצונית, שבמקום לנהל משא ומתן עם גורמים מתונים, היא מחזקת את חמאס, מקבלת את הלגיטימיות שלו ופוגעת באבו מאזן".

בעקבות פרסום דבריה של לבני בעמוד הפייסבוק של "גלובס", ביקשה קדימה להגיב באופן נפרד על הדברים ומסרה כי "עמדתה של ציפי לבני בנושא ידועה לאורך כל השנים. לבני קיבלה החלטה מרגע מעברה להנהגת האופוזיציה כי אין בכוונתה להכניס את נושא גלעד שליט למגרש הפוליטי, גם אם משמעות ההחלטה הינה תשלום פוליטי אישי. לבני לא תקפה את הממשלה בעניין, סירבה להפעיל עליה לחץ בנושא ואף התקשרה ביוזמתה לנועם שליט, במהלך ישיבת הממשלה לאישור העסקה, כדי לומר לו שתכבד את החלטת הממשלה ולא תהווה לה אופוזיציה פוליטית.

"היות והדיון הציבורי על עצם ההחלטה התקיים לאחר שבפועל התקבלה כבר בישיבת הממשלה, לבני סברה שהעת לדון בהשלכות העסקה הינה לאחר חזרתו של גלעד. ציפי לבני מאמינה שהדיון החשוב היום, עם השלמת העסקה, עוסק בביטחון הלאומי של ישראל ובפעולותיה בעתיד בהקשר זה, פעולות שכוללות את חידוש המו"מ המדיני ואת העברת המסר שישראל פועלת לא רק כשמאיימים עליה, חוטפים את חייליה או יורים עליה טילים. לכן היא מדברת היום - אחרי שגלעד חזר - על הדרכים לצמצם את הנזק הבטחוני שהעסקה יצרה, גם לדעת תומכיה המובהקים, ואין מדובר באמירות המתייחסות לעצם ההחלטה לשחרר את שליט אלא מה עושים מכאן ברגע ששלמנו את המחיר".