גורמים באירופה: קרן הסיוע תתבסס גם על סין וברזיל

הכוונה היא למנף את קרן הסיוע, בהיקף של כ-440 מיליארד אירו, באמצעות ה-IMF ומדינות נוספות

קרן הסיוע למדינות במשבר בגוש האירו תתבסס, בין השאר, על מדינות בעולם שיש להן עודפי סחר ורזרבות מטבע חוץ גבוהים מאוד, כמו סין וברזיל. כך מסרו גורמים בכירים בגוש האירו לאחר הפסגה של מנהיגי אירופה אתמול (א').

הכוונה היא למנף את קרן הסיוע, בהיקף של כ-440 מיליארד אירו, באמצעות ה-IMF ומדינות נוספות ובכך למעשה ליצור מנגנון שיוכל לתמוך במדינות ובבנקים גדולים בהיקפים משמעותיים יותר.

ראשי הממשלות, שרי האוצר וחלק מנגידי הבנקים המרכזיים של 17 כלכלות גוש האירו דנו אתמול באלמנטים השונים של "תוכנית כוללת" לפתרון המשבר, לקראת פגישה נוספת - שצפוייה להיות האחרונה ברצף - שתתקיים ביום רביעי הקרוב. ה"פיננשיאל טיימס" פרסם לאחר מכן את טיוטת ההודעה לתקשורת לפיה הושגה התקדמות לקראת הסכמה על פתרון שיאפשר הזרמת כספים לבנקים רבים באירופה הזקוקים להון, לקראת מחיקת חובות מאסיבית שיבצעו מול יוון.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר אמש כי "יש התקדמות בעניין חיזוק מאזני הבנקים וגם בנושא יוון. אנחנו עדיין לא הגענו לפתרון מוסכם וסופי אבל מתקדמים". בבלומברג דיווחו כי מופעל גם לחץ על ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, לצמצם את החוב הגדול של ארץ המגף.

המטרה הסופית: להגיע להסכמה על הרחבת קרן החילוץ (EFSF), דרכים לקיצוץ חובותיה של יוון מבלי שתכריז על חדלות פירעון, "מיגון" המערכת הבנקאית באירופה ווידוא כי איטליה וספרד לא "ידרדרו" למצב דוגמת זה של יוון, אירלנד ופורטוגל.