אסם מוזילה 35 מוצרים עד 10%; תחלק קופונים של 5 שקלים לרכישת מטרנה

בין המוצרים שיוזלו: קטשופ, שקדי מרק, פסטה, מרק עוף, קמח, פתי בר, רוטב סויה ועוד ■ הסטודנטים: נכריז על צעדים נגד שטראוס עקב חוסר התייחסותה לדרישות להוזלה קבועה

כשאיום חרם מתנוסס מעל ראשה, חברת אסם הודיעה היום (ב') על הוזלה של 35 מוצרים בשיעור של 5%-10% החל מה-1 בנובמבר. יוזמי חרם הקוטג' דרשו במקור הוזלה של 30% בכל מוצרי החברה ובייחוד הוזלת המטרנה.

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, שגם כן איימה בחרם, בירכה על ההוזלה של אסם, והיא שוקלת כעת את צעדיה נגד שטראוס. נציגי אגודת הסטודנטים של תל-אביב נפגשו לאחרונה עם מנכ"ל אסם, גזי קפלן, וביקשו ממנו הוזלה קבועה של מוצרים.

בין מוצרי אסם שיוזלו: קטשופ, שקדי מרק, פסטה, מרק עוף, קמח, פתי בר, רוטב סויה ועוד. גם מוצרי התירס של טבעול ואריזות 500 גרם של החומוס והטחינה של צבר יוזלו. טבעול וצבר הן חברות-בנות של אסם.

באשר למטרנה, אסם תפעיל את מודל ההנחות המקובל בארה"ב, במסגרתו יקבל כל קונה קופון של 5 שקלים לרכישת מוצרי מטרנה. הקופון יצורף ל-11 ממוצריה הנפוצים ביותר של החברה באריזות 700 גרם ובהם הסדרה החלבית (3 שלבים), מטרנה למהדרין (3 שלבים) ומטרנה Extra Care (שלושה שלבים). בדרך זו ייהנה הצרכן מהנחה בפועל של 5 שקלים לכל קופסה אותה הוא רוכש.

"מאז פרוץ המחאה מתקיימים בקבוצה דיונים כיצד להיענות לרחשי לב הציבור ולהוביל מהלך שיסייע בהורדת מחיריהם של מוצרי המזון הבסיסיים בסל הצריכה הישראלי", מסר המנכ"ל גזי קפלן. "בשלב ראשון ביטלה אסם כבר ביולי את עליית המחירים שתוכננה במטרה להדביק את העלייה במחירי התשומות. בשלב השני, שעליו הודיעה היום, הרכיבה הקבוצה סל מוצרים הנמצא בכל בית בישראל ונוגעים במכנה המשותף הרחב ביותר של כלל הצרכנים".

הסטודנטים: צעדים נגד שטראוס

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, מסר בתגובה: "אנו מברכים על הישג נוסף לצרכן הישראלי אשר הושג היום. הישג זה מצטרף להורדות המחירים של חברות המזון האחרות, דוגמת תלמה, טרה וחברות נוספות.

"אנו שמחים על כך שאסם האזינה לקולות הציבור. מאז תחילת המחאה הצרכנית הוזל סל הקניות של הצרכן הישראלי בצורה משמעותית, וכבר ברור לחברות הגדולות כי הורדת מחירים קבועה היא דרישה של הציבור כולו וכי עליהן להתייחס אליה ברצינות.

"במהלך השבוע הבא נכריז על צעדים כנגד קבוצת שטראוס-עלית בעקבות חוסר התייחסותם אל דרישות הצרכנים להודיע על הוזלת מחירים קבועה".

שטראוס: הארכנו מבצעים

משטראוס נמסר בתגובה: "קבוצת שטראוס הוזילה מחירי מחירון של 18 מוצרים בשיעור שנע בין 8%-12% כבר לפני מספר שבועות מעבר לכך האריכה החברה מבצעים חסרי תקדים שתוכננו ל-3 שבועות לתקופה של 4 חודשים, המאפשרים לרכוש סל מוצרי החברה בהוזלה של עשרות אחוזים. בנוסף לכל אלה, שטראוס ממשיכה ביתר שאת לבצע תהליכי התייעלות שיאפשרו מתן מענה הולם לצרכנים".