מנכ"ל רשות שדות התעופה קובי מור פורש לאחר 4 שנים

ועדת איתור שתוקם בקרוב על ידי שר התחבורה, ישראל כץ, תבחן את המועמדים להחליפו ותמליץ למועצה שתאשר את היורש

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, פורש מתפקידו. גורמים ברשות טוענים כי העזיבה נובעת מהחלטה אישית של מור שמיצה מבחינתו את התפקיד.

מור, שמונה ב-2007 לתפקיד על ידי שר התחבורה דאז, שאול מופז, ומועצת רשות שדות התעופה, הודיע היום (ב') על כוונתו לפרוש מתפקידו בתום קדנציה בת ארבע שנים.

יו"ר מועצת המנהלים של הרשות, עובדיה עלי, הביע צער על החלטתו של מור לעזוב בסוף השנה וציין את תרומתו לשיפור אחד הנושאים הרגישים בנתב"ג: הבטיחות. לטענת עלי, בתקופת כהונת מור, עשתה הרשות כברת דרך משמעותית בפיתוח התשתיות התעופתיות בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, תוך הקפדה על רמת שירות ושמירה על האיתנות הפיננסית של הרשות.

בין הפרויקטים שהחלו בתקופתו ניתן למנות את שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג שעדיין נמשך בהיקף של 864 מיליון שקל, הקמת מגדל פיקוח חדש בהיקף של כ-100 מיליון שקל, מערכת לגילוי וזיהוי עצמים זרים בהשקעה של כ-14 מיליון שקל וסימולטור לפיקוח טיסה בהשקעה של כ-3.5 מיליון שקל.

מור, שכיהן בשורת תפקידים בכירים לאורך 30 שנה ברשות שדות התעופה ולאחר מכן, ב-2005, כמנכ"ל עיריית גבעתיים, החליף את המנכ"ל גבי אופיר שהודח מתפקידו בשל שורה של ליקויי בטיחות בנתב"ג. אופיר מצידו טען בזמנו כי גורמים ברשות שדות התעופה, ובהם גורמים בכירים במועצה, קשרו קשר להכפיש את שמו ולהעבירו מתפקידו.

ועדת איתור שתוקם בקרוב על ידי שר התחבורה, ישראל כץ, תבחן את המועמדים להחליפו ותמליץ למועצה שתאשר את היורש.