הושגה עסקה: אילן גרפל ישוחרר תמורת כ-25 אסירים

אילן גרפל, הישראלי שנעצר במהלך המהומות במצרים ביוני האחרון, ישוחרר בימים הקרובים בתמורה ל-25 אסירים ■ בישראל מבהירים שלא מדובר באסירים ביטחוניים

אילן גרפל חוזר הביתה: 4 חודשים לאחר שנעצר במצרים בחשד שעסק בריגול, הישראלי אילן גרפל ישתחרר בימים הקרובים לאחר שממשלת ישראל הגיעה להסכמה עם מצרים. הקבינט הביטחוני יתכנס מחר לאשר את העסקה.

"במסגרת מאמצים של ישראל ומצרים ובסיועה של ארצות-הברית, הסכימה מצרים לשחרר את אילן גרפל, ולבקשת מצרים, ישראל הסכימה לשחרר 25 אסירים מצרים, ובכללם 3 אסירים קטינים", נמסר הערב בהודעה מלשכת ראש הממשלה, שם מבהירים כי לא מדובר באסירים ביטחוניים.

בימים האחרונים התגברו הדייוחים בתקשורת המצרית על עסקה קרובה, אולם מספר האסירים שתמורתם ישוחרר גרפל השתנה בין כלי התקשורת. בסוכנות הידיעות המצרית "מנה" דווח כי בימים אלה נעשים "מגעים אחרונים" בעסקה. לפי הדיווח, גרפל אמור להיות משוחרר לישראל בתמורה לכ-16 אסירים מצרים ושלושה קטינים מצרים. הטלוויזיה הממלכתית במצרים לעומת זאת, דיווחה על שחרורם הצפוי של 28 אסירים מצרים בעסקה. דיווח מוקדם יותר דיבר על 81 אסירים תמורת הישראלי.

דניאל גרפל אביו של אילן מקווה לראות את בנו בקרוב. "אני רק רוצה לתת לו נשיקה גדולה, חיבוק גדול. אשתי ואני, ורק לנסות ולשכוח את מה שקרה", אמר בתחילת השבוע.