אלחנן טננבוים: "עוטפים את שליט בצמר גפן, הוא בהיי"

הצצה ראשונה למגזין G ■ אם יש מישהו שיכול להבין מה עבר, עובר ויעבור על גלעד שליט, טננבוים הוא האיש ■ "ההבדל בינו לביני - שאליי מתייחסים כפושע"

"לא היה לי ספק שגלעד שליט יוחזר. לא היה לי גם ספק שמצבו הבריאותי הפיזי הוא בסדר גמור. היה ברור שחמאס לא יענו אותו ולא ירביצו לו, להיפך, הם ישמרו אותו".

כך אומר בראיון בלעדי למגזין G אלחנן טננבוים, שנחטף והוחזק בידי חיזבאללה במשך שלוש שנים ושלושה חודשים. טננבוים, שהוחזר לישראל ב-2004 בעסקה שנויה במחלוקת, מדבר בראיון על השנים בשבי ועל שחרורו של גלעד שליט.

טננבוים מביע בראיון תמיכה חד משמעית בעסקת שליט: "זה חשוב לחיילים, שיודעים שהם הולכים ולא ישכחו אותם בשבי". עם זאת, יש בלבו על היחס לו זוכה שליט בהשוואה ליחס לו זכה הוא עצמו: "כולם עוטפים את גלעד בצמר גפן, וזה בסדר גמור, יש לו משפחה תומכת. הוא עכשיו עדיין בסוג של היי, כל יציאה שלו לרחוב היא שלב בחזרה לחיים נורמליים. שמחתי לראות אותו מתראיין, לראות שהוא שלא השתגע. זה גם היה אצלי. אבל אצלי, בגלל מה שהיה כתוב בתקשורת, לא משנה אם היה לזה קשר למציאות, נוצר סוג של דימוי ציבורי. דיבר ברדיו האלוף במיל' עמוס גלעד, ואני מחסידיו הגדולים, אבל הוא התייחס אליי כאל פושע".

■ הראיון המלא- במגזין G שיחולק הערב (ה') למנויי "גלובס".