חבילת הסיוע ליוון תהיה בהיקף של 130 מיליארד אירו

החבילה ככל הנראה כוללת את 109 מיליארד האירו שהובטחו ■ הרחבת הסיוע מגיעה עקב "תספורת" נמוכה יותר מזו שביקשו להחיל נציגי ה"טרויקה"

הלילה הסתיימו הדיונים בפסגת האיחוד האירופי בבריסל עם שלושה סיכומים מרכזיים, הכוללים "תספורת" של 50% למחזיקי האג"ח של יוון, הזרמות הון לבנקים והגדלת קרן הסיוע (EFSF) לטריליון אירו. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מסר כי ההיקף הכולל של התוכנית יגיע ל-1.4 טריליון אירו, מה שמקפיץ את השווקים באירופה ואת החוזים העתידיים בוול סטריט.

בנוסף לשלושת הסיכומים הללו, סוכם כי יוון תקבל סיוע חדש של 130 מיליארד אירו, שככל הנראה כולל את ה-109 מיליארד אירו שהובטחו למדינה עוד ביולי, לאחר החלת תוכנית הצנע ביוון. העלאת היקף החבילה מגיעה בעקבות ה"תספורת" של 50% - היקף נמוך יותר מה"תספורת" אותה ביקשו נציגי ה"טרויקה" (האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי), שביקשו תספורת של 60%-70%.

כמו כן, נראה כי מנהיגי אירופה מאמינים למחויבותה של איטליה לשאת בחוב ולעודד את הצמיחה, על אף שראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, לא הציע צעדים חדשים להשלמת המטרות הללו במכתב שהגיש לחברי הפסגה היום.

בנוגע לשינויים במבנה האיחוד האירופי, נראה כי אין צפי למפת דרכים חדשה בנוגע לברית האירופית עד חודש מרץ 2012.