האם דיויד גילה יכשיל את רכישת קמור על-ידי דלק רכב?

נציגי החברות נפגשו אמש עם נציגי הממונה על ההגבלים העסקיים, כאשר הרגולטור "הציג חששות תחרותיים אפשריים העלולים להיווצר מהמיזוג בין החברה לקמור"

הממונה על ההגבלים העסקיים נוטה לא לאשר את המיזוג בין דלק רכב לקמור . בהודעה שהוציאה היום (ה') דלק רכב לבורסה נכתב כי אמש התקיימה פגישה בין נציגי החברה ונציגי קמור לבין הרגולטור, שם הובעו חששות באשר לפגיעה בתחרות בשוק הרכב.

"הממונה הציג חששות תחרותיים אפשריים העלולים להיווצר מהמיזוג בין החברה לקמור", נכתב בדיווח של דלק רכב לבורסה. "החברה השיבה לטענות הממונה והוא צפוי לתת החלטתו בימים הקרובים".

בשלהי יולי הודיעה דלק רכב על רכישת קמור, יבואנית ב.מ.וו בישראל, תמורת 253 מיליון שקל. חלקה של קמור (המחזיקה 64% ממניות קמור מוטורס ) בתמורת העסקה עמד על 162.5 מיליון שקל - סכום שרובו יוכר כרווח. המכירה נעשתה לפי מחיר של 20 שקל למניית קמור מוטורס - פרמיה של 30% על מחיר המניה בשוק באותו זמן.

קמור מוטורס פועלת ביבוא רכבי ואופנועי ב.מ.וו ורכבי מיני קופר לישראל, ביבוא דומה לבולגריה, ומייבאת כמה כמה מותגי צמיגים ובהם "דנלופ". לחברה גם הסכם הפצה של רכבי חברת צ'רי הסינית בכמה מדינות במזרח אירופה (מונטנגרו, מקדוניה וסרביה) שטרם החל להניב הכנסות משמעותיות.

במסגרת ההסכם למכירת דבוקת השליטה בקמור מוטורס, דלק רכב הייתה אמורה לקבל לידיה כ-84% ממניות החברה, הכוללות מלבד החזקותיה של קמור גם את החזקותיהם של האחים רון ויואל וייס. האחים וייס, שיקבלו כ-50 מיליון שקל תמורת מניותיהם בקמור מוטורס, יזרימו את רוב הסכום - כ-40 מיליון שקל - חזרה לקופת החברה הנמכרת, תמורת פעילות הצמיגים ופעילות היבוא של רכבי ב.מ.וו בבולגריה. השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים מתלים ואישורים נדרשים.