באיזה מקום מקבלת אחות משכורת של 250 אלף ד' בשנה?

אחות בבית כלא בקליפורניה קיבלה משכורת שנתית של כ-270 אלף דולר על שעות נוספות בעבודה ■ מדינת קליפורניה משלמת מדי שנה כ-1.7 מיליארד דולר לעובדי המדינה עבור תנאים סוציאלים

בעוד שהאחיות בארץ ממשיכות לדרוש תנאי תעסוקה יותר טובים והעלאות בשכר, יש אחיות בעולם שמרוויחות יותר מ-250 אלף דולר בשנה. קחו למשל את ג'ין קילר שהרוויחה קרוב ל-270 אלף דולר בשנה, בעבודתה בתור אחות בבית כלא לגברים במדינת קליפורניה.

ג'ין הצליחה להגיע לסכום הזה בעקבות המדיניות המונהגת במדינת קליפורניה לגבי תשלומים על שעות עבודה נוספות, ושבעזרתה הצליחה ג'ין לשלש את שכרה השנתי. ג'ין קיבלה תשלומים על שעות נוספות בשנת 2010 יותר מכל עובד מדינה אחר בקליפורניה.

עובדי המדינה בקליפורניה קיבלו בשנה שעברה תוספות על המשכורות בשווי כולל של 1.7 מיליארד דולר, יותר מחצי הסכום הזה הוא עבור שעות עבודה נוספות, כך עולה מדו"ח שפירסמה המדינה. שאר הסכום היה עבור הטבות של התאגידים המקצועיים ופיצויים עבור "עומס עבודה מורכב".

"מדובר במצב אבסורדי", אומר גילברט רמירז בן 29, מורה מקליפורניה שפוטר יחד עם 30 אלף מורים נוספים מאז שנת 2007 בגלל קיצוצים בתקציב המדינה. "זה מרתיח אותי שאני יושב בבית בלי עבודה, ועוד טוענים שאין להם מספיק כסף על מנת לשלם לי".

המדינה שילמה את הסכום הזה - שמספיק לממן משכורות ממוצעות של 25 אלף מורים - בעוד שהיא מתמודדת עם גירעון של 19 מיליארד דולר ומקצצת בתקציבים של בתי הספר ובשירותים לילדים עניים ולקשישים. המדינה גם תיאלץ לקצר את השנה האקדימאית בשבעה ימים ולצמצם את מימון ההסעות לבתי הספר אם הכנסות המדינה לא יעלו.

התשלומים הנוספים שמדינת קליפורניה משלמת לעובדיה מצביעה על מגמה רחבה במדינה שבה העובדים מקבלים שכר הרבה יותר גבוהה מעמיתהם במדינות אחרות בארצות הברית שנושאים את אותם תפקידים. וכך עולה שמנכ"ל עירייה בקליפורניה מקבל שכר יותר גבוהה ממושל מדינה אחרת בארצות הברית, רופאים בבתי כלא בקליפורניה מקבלים הרבה יותר מעמיתהם במדינות אחרות והכבאים מקבלים שכר כפול מהממוצע הלואמי בארצות הברית.