צפו בווידיאו: סתיו שפיר וחבריה בקמפיין רשת פרובוקטיבי

לקראת ההפגנה המתוכננת למוצאי שבת הקרובה, שפיר וחבריה למחאה הצטרפו לטרנד החם - סרטוני "פלאש מוב" מתריסים שצולמו השבוע ברחבי תל אביב

ההפגנה הקרובה המתוכננת למוצאי השבת הקרובה היא אחד המבחנים הגדולים (והאחרונים) עבור יוזמי המחאה החברתית - דפני ליף, סתיו שפיר וחבריהן. ההפגנה באה כאחד מהצעדים האחרונים של המארגנים בניסיון להמשיך ולמשוך את העם לתמוך ברעיונות המחאה רגע לפני שהיא תדעך סופית ותיעלם.

לקראת ההפגנה, וכדי לעורר את העם שימשיך לצעוד, יוזמי המחאה פונים בתקופה האחרונה לגימיק פרובוקטיבי חדש בישראל שנקרא "פלאש מוב". הטרנד החל בחו"ל והוא מציג התכנסות מפתיעה של קבוצת אנשים גדולה במקום ציבורי כלשהו כדי לבצע פעולה מפתיעה ומעוררת, מעין סוג של תיאטרון רחוב שנועד למשוך את תשומת הלב, להעביר מסר מהיר ולהיעלם.

כבר השבוע ראינו קבוצה של פעילי מחאה מתעלפת במרפאות החוץ של איכילוב, ובסרטונים חדשים - קבוצה אחרת מהמחאה פשטה על סופרמרקט והחלה לקרוא בקריאות קצובות: "העם דורש צדק חברתי". באותה דרך נכנסה הקבוצה גם לבנק הפועלים, והמשיכו בהצגה בפני לקוחות הבנק, כשעל כפות ידיהם סימנו הפעילים את התאריך 29.10 - תאריך ההפגנה במוצ"ש הקרובה.

האם דפני ליף, סתיו שפיר וחבריהן יצליחו לעורר מחדש את תשומת הלב של הציבור בעזרת הפלאש מוב? או שלציבור כבר נמאס מהמחאה והגשם שמתוכנן לרדת ביום שבת ישאיר את הציבור בבית - ואז כל המחאה החברתית תיראה כמו מופע פלאש מוב אחד גדול? את זה נראה בעוד יומיים.