פישר: "ההסכם באירופה יתרום לחיזוק המשק הישראלי"

את הדברים אמר נגיד בנק ישראל באירוע איגוד הבנקים הזרים שהתקיים בתל אביב ■ פישר: ההסתברות שגוש האירו יוכל לצאת מהמשבר עלתה מאוד בעקבות העסקה

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר אמש (ה') כי ההסכם שגיבשו מנהיגי אירופה מהווה התקדמות רבה בטיפול בבעיית היציבות בגוש האירו. את הדברים אמר פישר באירוע הגאלה של איגוד הבנקים הזרים שהתקיים בתל אביב.

"מחיקת החוב של יוון לגביה הסכימו ממשלות גוש האירו תתרום ליכולתה של יוון לעמוד בהתחייבויות שלה כלפי האיחוד האירופי וקרן המטבע", אמר פישר. "כמו כן, ההחלטה על הצורך לטפל בבעיית יחסי ההון של הבנקים מהווה נדבך חשוב מאוד של ההסכם".

עוד ציין פישר כי למרות שהיבטים מסוימים של ההסכם עדיין לא ברורים, למשל טרם הוחלט באיזה אופן יבוצע המינוף של הקרן ליציבות גוש האירו (EFSF), הרי שההסתברות שגוש האירו יוכל לצאת מהמשבר עלתה מאוד בעקבות העסקה. "אני מצפה שמנהיגי גוש האירו ימשיכו במאמציהם להגיע להסכם על כל הפרטים הנדרשים", הוסיף פישר.

ביחס למצב המשק הישראלי, אמר פישר כי "ההסכם בגוש האירו יתרום לשיפור ברמת הפעילות והיציבות הפיננסית באירופה, ולכן יתרום גם לחיזוק מצבו של המשק הישראלי".