מגה-תקלה בסוללה של האייפון 4s: מספיקה רק ל-8 שעות

משתמשים רבים מדווחים על זמן סוללה קצר בצורה משמעותית מדגמי האייפון הקודמים ■ ברוב המקרים מדובר על פחות מ-8 שעות כמעט ללא שימוש ■ מהנדסי אפל אובדי עצות

כבר היינו עדים לא אחת להשקות המוצרים המוצלחות של חברת אפל, ובכל מה שקשור לשיווק וליצירת באזז ועניין לקראת מוצר כזה או אחר - אפל היא בית ספר לכל חברה אחרת בעולם. אבל איך קורה ששנה אחר שנה מתגלות בעיות קריטיות עם המוצרים שלה, בפרט האייפון?

קצת יותר משבועיים חלפו מאז נשברו כל שיאי מכירת האייפונים בסוף שבוע אחד (למעלה מ-4 מיליון מכשירים), ובימים האחרונים מדווחים משתמשים רבים על בעיות סוללה קשות עם האייפון 4s החדש שלהם. מסיבה שעדיין אינה ברורה, סוללת האייפון החדש מתרוקנת במהירות שאינה אופיינית למכשירי האייפון הקודמים ומשתמשים רבים מדווחים שהם אינם מצליחים לסגור אפילו 8 שעות עם המכשיר החדש שלהם, גם כשהוא נמצא רק במצב המתנה ולא נעשה בו כלל שימוש. זאת בהשווה ל-100 שעות המתנה המוצהרות על פי נתוני אפל.

הטיפ הרגיל שניתן להיעזר בו במצב כזה הוא כיבוי של שירותים שונים הפועלים ברקע של מערכת ההפעלה כגון שירותי מיקום שונים, סינכרון וכד', אך גם במקרה הזה המשתמשים שחוו בעיות סוללה דיווחו כי לא ניכר שום שיפור.

לאור התלונות הרבות, בין היתר גם בעמוד התמיכה באתר הרשמי של אפל, יצרו קשר מהנדסי אפל עם מספר לקוחות מאוכזבים וביקשו מהם להתקין קובץ דיאגנוסטיקה מיוחד על המכשיר שלהם, כדי שזה ינטר את פעולת האייפון הבעייתי שלהם וידווח בזמן אמת ישירות למהנדסים במטה אפל. המשמעות של צעד זה, שהוא מאוד לא אופייני לאפל, היא שאפל כנראה לא יודעת מה מקור הבעיה, או איך לפתור אותה.

יחד עם זאת, במהלך סוף השבוע פורסם באתר האינטרנט של הגארדיאן כי ככל הנראה מדובר על תקלה באחד משירותי המיקום שמופעלים באייפון האחראיים על קביעת אזור הזמן שבו נמצא המכשיר, באופן אוטומטי. על פי הדיווח, מסיבה שאינה ברורה, כאשר הפיצ'ר הזה פעיל הוא נשאר פעיל ללא הפסקה וללא סיבה מספקת וככל הנראה הוא זה שגורם לצריכת סוללה מוגזמת.

כזכור, התקלות הקשות היו מנת חלקו גם של הדור הקודם של מכשיר האייפון, האייפון 4, כאשר ימים ספורים לאחר השקתו בשנה שעבר דיווחו רוכשיו כי ישנה תקלה חמורה במבנה האנטנה הייחודי שלו כאשר עוצמת הקליטה של המכשיר נחלשה באופן עקבי ברגע שהיו אוחזים בו בצורה שמקיפה את מבנה האנטנה שלו. בנוסף, גם באייפון 4 וגם באייפון 4s, דיווחו משתמשים רבים על כתמים צהובים בתאורת המסך שככל הנראה נגרמים כיוון שהדבק בין המסך לזכוכית שמחפה עליו טרם התייבש מאז יציאתו מפס הייצור, והתקלה הזו אמורה להסתדר מעצמה ברגע שהדבק ייתייבש.