למה מגדל מורידים מחיר היעד של מניית החברה לישראל?

בית ההשקעות מגדל שוקי הון מוריד את מחיר היעד של מניות החברה לישראל ל-4,041 שקל למניה, ומוריד את המלצתו למניה ל"החזק" ■ מוריד גם מחיר היעד למניית כי"ל ל-55 שקל

בבית ההשקעות מגדל שוקי הון מורידים היום (א') את המלצם למניית החברה לישראל ל"החזק".

בית ההשקעות מוריד את מחיר היעד של מניות החברה ל-4,041 שקל למניה, ומציין כי "למרות הדיסקאונט הכלכלי הגבוה יחסית, הדיסקאונט הסחיר מביא אותנו להורדת המלצה ל'החזק'. אנו מעדיפים החזקה ישירה בחברות הבנות הסחירות על פני החזקה בחברה האם הן משיקולי דיסקאונט והן מבחינת הפוטנציאל העתידי של החברה ומצבה של צים ".

ערן יונגר, אנליסט במגדל, מציין כי מספר רב של גורמים מביאים להפחתת מחיר היעד של החברה לישראל: "בעולם - הירידה החדה בתזרים צים כתוצאה מהמצב הכלכלי וההשפעה האפשרית גם על הסביבה הכלכלית של כי"ל . בישראל - וועדות הריכוזיות וועדת זליכה עשויות להגביל את התפתחות החברה ותקנות באזל 3". עוד מציין יונגר כי "שקלול גורמים אלו מביאים אותנו להורדת המלצתנו לחברה לישראל ולהעדפתנו להחזקה ישירה בחברות הבנות הסחירות".

במגדל לא צופים עתיד מזהיר לצים בשל "האטה בכלכלה, התמתנות (בינתיים) בביקוש להובלה, עלייה חדה הנראית באופק בהיצע האוניות ועליית מחיר הנפט". עוד מציינים בבית ההשקעות כי "החברה הנמיכה בצורה משמעותית את תחזית התזרים לשנים הבאות ולמרות אי פרסום מידע השופך אור על דרכי התמודדותה עם ההאטה הצפויה והלחץ על המחירים אנו סבורים כי החברה תפעל בקרוב לצמצם פעילות בקווים כדאיים פחות ואנו נראה את נתון 'אוניות עומדות' עולה הן בחברה והן במגזר הספנות כולו. לחברה מסגרות אשראי מאושרות מהחברה האם של כ-50 מיליון דולר ועוד כ-50 מיליון דולר נוספים בכפוף לאישור, ואנו סבורים כי החברה לא תהסס לנצל אותן בשעת הצורך".

בנוגע לכי"ל, סבורים בבית ההשקעות כי "לקחי העבר הלא כל כך רחוק של שנת 2008 מחייבים להגביר את מינון השמרנות בהערכת השווי. כתוצאה מכך מחיר היעד שלנו יורד ל- 55 ₪ למניה כאשר המלצתנו נותרת 'קניה'".