"בשורה" לנהגים: מחיר הדלק יוזל ב-7 אגורות מחר בלילה

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.22 שקל לליטר

בשורה לנהגים. בלילה שבין יום שני ליום שלישי יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. כך נמסר היום (א') ממשרד התשתיות.

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.22 שקל לליטר. ירידה של 7 אגורות מהחודש הקודם, (0.96%). עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק נשארת 21 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) יעמוד על 6.21 שקל לליטר, ירידה של 7 אגורות מהחודש הקודם (1.11%). עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק (לא כולל מע"מ) נשארת 18 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

אחד הגורמים שהיו יכולים להשפיע על ירידת מחיר הבנזין הוא מותו של שליט לוב מועמר קדאפי, כיוון שמחיר הבנזין הבינלאומי נקבע בבורסת לאוורה שבדרום צרפת. מדובר בשוק שמסתמך על נפט לובי ובעסקאות שלאחר מות קדאפי נרשמו ירידות מחירים.

"ייצוא הנפט מלוב קוצץ באופן דרמטי במהלך המהפיכה", אמר פרנק אלקוק, פרופסור מפלורידה. לפני המשבר בלוב, המדינה הייתה מייצרת כמעט שתי מיליון חביות ביום. ברגע שהחלו ההפגנות בפברואר השנה, מחיר הנפט זינק ב-35%. "הברזים לא ייפתחו מחר, אך עם הזמן, ייגברו הסיכויים כי נראה אספקה יציבה יותר ומוגברת מלוב", אמר אלקוק.