"אירופה לא זקוקה לסין; נוכל להכיל את המשבר בעצמנו"

ראש ועידת שרי האוצר של אירופה, ז'אן-קלוד יונקר, מבהיר: "זה הגיוני שסין תשקיע באירופה בגלל יתרות האשראי שלה - אך לא נבצע ויתורים לצורך כך"

זה הגיוני ואף סביר שסין תשקיע את יתרות ההון שלה באירופה כדי לסייע ליבשת להתגבר על משבר החוב, אולם לא יתבצעו כל ויתורים פוליטיים מצד אירופה בהקשר. את הדברים האלה אמר היום (ב') ז'אן-קלוד יונקר, ראש ועידת שרי האוצר של האיחוד האירופי.

"העובדה שסין תהיה מעורבת בפיתרון הכולל למשבר לא גורמת לי לדאוג, כיוון שיש לה יתרות אשראי רחבות", אמר יונקר בריאיון. "אולם אנחנו לא נאשר את ההשקעה במסגרת סוג של משא ומתן, מתוך הנחה כי אם סין משקיעה באירופה - נצטרך לתת משהו בתמורה".

יונקר, המכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג, הבהיר כי אירופה לא צריכה את סין כדי לפתור את המשבר. "גם אם סין לא תשתתף בפיתרון, ההחלטות שקיבלנו מספיקות כדי להכיל את המשבר בעצמנו".

דבריו של יונקר נאמרים לאחר ההסכם שהושג באירופה בשבוע שעבר לטיפול במשבר החובות הריבוניים, שעיקריו "תספורת" של 50% מהחוב של יוון, מינוף קרן החילוץ להיקף של כטריליון אירו, וחיזוק המערכת הבנקאית באירופה.

במסגרת ההסכם, פועלים בכירים באירופה במטרה לגייס תמיכה מכלכלות המזרח, כדי שישקיעו בקרן החילוץ האירופאית (EFSF). בתוך כך, מנכ"ל קרן החילוץ קלאוס ריגלינג ביקר בסוף השבוע האחרון בסין בנסיון לרתום אותה למאמצי החילוץ.