נחום מנבר, שמכר נשק כימי לאיראן, ישוחרר מיד מהכלא

מנבר ריצה כבר 14.5 שנות מאסר מתוך 16 השנים שנגזרו עליו בגין הרשעתו בעבירות של סיוע לאויב במלחמתו, בכך שמכר נשק כימי לאיראן ■ היועמ"ש יהודה וינשטיין הסכים לשחרור

נחום מנבר, המרצה עונש מאסר בעקבות הרשעתו בעבירות של סיוע לאויב במלחמתו, בכך שמכר נשק כימי לאיראן, ישוחרר באופן מיידי ממאסרו. זאת, בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שהסכים לשחרר את מנבר שריצה כבר 14.5 שנות מאסר מתוך העונש של 16 שנות המאסר שנגזר עליו.

עמדתו של וינשטיין הוצגה היום (ב') בפני ועדת השחרורים שדנה בעניינו של מנבר, ובתום הדיון אישרה ועדת השחרורים את בקשתו של מנבר להשתחרר.

בין סנגוריו של מנבר לבין הפרקליטות נחתם הסכם, שאושר על-ידי היועץ המשפטי לממשלה. לפני כ-4.5 שנים ביקש מנבר מוועדת השחרורים בכלא להשתחרר עם תום ריצוי שני שלישים ממאסרו, בשל התנהגות טובה. המדינה לא חלקה על כך שהתנהגותו של האסיר היתה טובה, אך עקב חומרת העבירות, התנגדות גורמי הבטחון לשחרור המוקדם ונסיבות המקרה, הביעה המדינה התנגדות לשחרורו. עמדת המדינה התקבלה בוועדת השחרורים, והבקשה נדחתה.

שנה לאחר מכן ביקש מנבר להשתחרר שוב, אך עקב התנגדות המדינה שוב נדחתה הבקשה, הן על-ידי ועדת השחרורים והן על-ידי בית המשפט המחוזי, תוך שוועדת השחרורים קבעה מפורשות כי לאחר שמנבר יעבור טיפול משמעותי ועמוק על-ידי גורמי הטיפול בכלא, תשוב ועדת השחרורים ותדון בבקשתו.

כעת, משחלפו כ-4.5 שנים מאז תום תקופת שני שליש מתקופת המאסר, הגיש מנבר מחדש את בקשתו לוועדת השחרורים. גורמי הביטחון קבעו כי מנבר אינו מסוכן לציבור, והוא עבר טיפול שיקום במשך 3 שנים.

וינשטיין קיים דיון בעניין זה וקבע כי המדינה לא תתנגד לשחרורו של מנבר, בהתחשב בזמן הקצר יחסית שנותר עד לתום מאסרו, לאור חוות-הדעת השונות השוללות את מסוכנותו של מנבר, ולאור הסכמתו מנבר ליטול על עצמו מגבלות אחרי תקופת שחרורו - הכוללות איסור יציאה מהארץ, איסור יצירת קשר עם אזרחים זרים, איסור מתן ראיונות בכלי התקשורת ואיסור בעיסוק הקשור לסחר בכלי נשק.