ה-FDA אישר לדי פארם לצמצם את מספר החולים בניסוי לתרופה

עפ"י האישור תוכל החברה לגייס 350 חולים לניסוי Phase III שנועד לבחון תרופה לטיפול בשבץ מוחי איסכמי ■ הסכמת ה-FDA מקצרת את לוחות הזמנים בהם פועלת החברה"

חברת התרופות מרחובות די פארם , המפתחת טיפול חדשני במחלות של מערכת העצבים המרכזית (CNS), הודיעה היום (ב') שוועדת ההיגוי של הניסוי יחד עם הדירקטוריון אישרו לחברה להמשיך ולבצע את הפעולות הנדרושת על מנת שדוח הביניים של ניסוי Phase III, אותו עורכת החברה בחולים הסובלים משבץ מוחי איסכמי באמצעות המוצר המוביל שלה ה-DP-b99, יכלול 350 חולים, שכבר גויסו בתחילת אוקטובר.

האישור של ועדת ההיגוי בא בעקבות הסכמה שקיבלה החברה מה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני) לעדכון מספר החולים וזאת, מבלי שייפגע הסכם ה-Special Protocol Assessment (רש"ת: SPA) בין החברה ל-FDA, שהוענק לחברה באפריל 2010.

"החלטת החברה שניתנה בהסכמת ה-FDA מקצרת את לוחות הזמנים בהם פועלת החברה", אמר ד"ר אלכס קוזאק, מנכ"ל חברת די פארם. "אנו צופים כי תוצאות הביניים אמורות להיות מפורסמות כבר בתחילת פברואר 2012".

שבץ מוחי איסכמי נחשב לגורם השלישי לתמותה בעולם והסיבה המובילה לנכות ומוגבלות כרונית. בכל שנה, כ-1.5 מיליון בני אדם בארה"ב, מערב-אירופה ויפן לוקים בשבץ ראשון או שבץ חוזר.