מוטי זיסר שוב לא עמד בדד-ליין של בנק הפועלים

בעל השליטה באלביט הדמיה אמור היה להעביר עד היום 80 מיליון שקל לבנק הפועלים ■ בהפועלים זועמים: "כל מה שמוטי זיסר אומר ומבטיח לא יוצא לפועל"

מוטי זיסר שוב לא עמד במועד לתשלום חוב לבנק הפועלים. בעל השליטה באלביט הדמיה אמור היה להעביר עד היום סכום של 80 מיליון שקל, אך הכסף לא עבר. מקורבים לזיסר הסבירו, כי הוא מעוניין להעביר את הכסף "עוד השבוע", אך רוצה לסכם עם הבנק מחדש את תנאי החוב הכוללים שלו.

ההערכות הן, כי איש העסקים מעוניין שהבנק יפרוס את החוב שלו מחדש, ומשתמש בסכום התשלום הנוכחי כמנוף לקבלת דרישותיו מהבנק. על רקע סיומו של הדד-ליין צנחה היום מניית אלביט הדמיה ב-6.4%, לאחר שזינקה בשבוע החולף בכ-90%. מאז תחילת השנה נפלה מניית החברה בכ-60%.

בבנק הפועלים זעם גדול על זיסר, ש"כל הבטחותיו לא מתממשות, וכל מה שהוא אומר לא יוצא לפועל". זיסר הבטיח לפני כמה שבועות, כי יעביר את הכסף עד סוף החודש, כלומר היום. בכוונת הפועלים להמשיך כמתוכנן, ולפנות למימוש הביטחונות - חברת Bipart ההולנדית, המחזיקה מלונות בבלגיה והולנד. בתגובה נמסר מהבנק, כי הם אינם דנים עם התקשורת בענייני לקוחות הבנק.

האובליגו של זיסר לבנק הפועלים נאמד בכמיליארד שקל, והבנק כבר מחק מחצית ממנו. בטוחה נוספת שבידי הבנק, מעבר ל-Bipart, היא מניות השליטה באלביט הדמיה, אך שווי מניות אלו - כ-220 מיליון שקל, נמוך משמעותית מגובה החוב.

זיסר לא עמד בשנתיים האחרונות בעקביות במועדי התשלום לבנק הפועלים. בכיר לשעבר בבנק גדול אמר ל"גלובס": "אני לא מתפלא. זו השיטה אצל זיסר - להבטיח, לדחות ולמשוך את הזמן".

אג"ח אלביט הדמיה, בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, נסחרות ב"תשואת זבל" של עד 33%.