מגמה מעורבת לשקל: הדולר זינק ב-1.2% ל-3.65 שקלים

האירו נחלש ב-0.77% ל-5 שקלים ■ יוסי פריימן מפריקו: "בשלב הנוכחי הדולר צפוי לנוע לעבר רמת ה-3.7 שקלים לדולר, ואף מעבר לכך"

השקל נסחר היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר הדולר התחזק ב-1.2% לשער יציג של 3.65 שקלים, ומאידך האירו ירד ב-0.77% ל-5 שקלים.

אחת הסיבות העיקריות להתחזקותו של הדולר מול השקל נעוצה בעובדה כי שוקי המניות רועדים בימי המסחר האחרונים, מה שגורם למשקיעים "לברוח" לאפיקים הנחשבים "בטוחים" כגון הדולר.

האירו המשיך להיסחר ברקע המשך המאמצים של מובילי המדיניות הפיננסית באירופה לטפל במשבר החוב ביבשת, כאשר על אף ההצהרה על תוכנית הפעולה בשבוע שעבר, הכוללת בין היתר הגדלה של קרן החילוץ ו"תספורת" ביוון, השווקים לא משתכנעים לאורך זמן - והבעיות עדיין מרובות. כעת מתרכזים ביבשת באיתור מקורות מימון להרחבת הקרן - מאמצים הנערכים בקדחתנות במזרח הרחוק וברוסיה.

מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן מסר כי "החזרה למציאות ולצידה האכזבה מההתקדמות האיטית בישום החלטות מדינות גוש האירו, זאת לצד ההתערבות המסיבית של יפן במסחר בין היפני כאשר הבנק המרכזי היפני רכש דולרים ומכר כ-8 טריליון ין, יצרו עודפי ביקוש לדולר ברחבי העולם ותרמו להתחזקותו. להערכתנו, בראיה לטווח הקצר לדולר פוטנציאל התחזקות מרשימה כאשר בשלב הנוכחי הדולר צפוי לנוע לעבר רמת ה-3.7 שקלים לדולר, ואף מעבר לכך".

בלמבקס מסבירים היום כי במידה והמגמה העולמית לא תשתנה והמשקיעים ימשיכו לנטות לטובת האירו, השקל עשוי להתחזק במעט לשער של 3.49 שקלים לדולר, אך רק ירידה חזרה לשער של 3.37 שקלים תשכנע, לדעת למבקס, את בנק ישראל לשוב ולפעול בשוק המט"ח בצורה אגרסיבית יותר.