סולבר: אנו חשופים ב-3.6 מ' ש' לפשיטת הרגל של MF

MF גלובל הגישה אתמול בקשה לפשיטת רגל; החברה משמשת, בין היתר, כסוכנת הבורסה של סולבר בבורסת הסחורות בשיקגו

פשיטת הרגל של חברת הפיננסים MF גלובל בארה"ב משליכה גם על ישראל: חברת סולבר , הנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-240 מיליון שקל, הודיעה היום (ג') על חשיפה של 930 אלף דולר לחברה (כ-3.3 מיליון שקל). סולבר עוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק מוצרי חלבון סויה.

MF גלובל הגישה אתמול בקשה לפשיטת רגל; החברה משמשת, בין היתר, כסוכנת הבורסה (Clearing House) של סולבר בבורסת הסחורות בשיקגו. סולבר מנהלת את המסחר באמצעות MF גלובל בחשבונות מופרדים אשר אמורים להיות מוגנים מפני תביעות נושים.

"יחד עם זאת", מסרה סולבר בדיווח לבורסה, "עקב הפרסומים בדבר פתיחת חקירה כנגד MF גלובל בדבר שימוש שלא כדין בכספי לקוחות, מוצאת החברה לנכון לדווח שסכום הכסף המצוי בחשיפה בחשבונות החברה המנוהלים באמצעות MF גלובל עומד על כ-930 אלף דולר".

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אמש על חקירה המתנהלת בארה"ב נגד MF גלובל בעקבות קריסתה. במוקד החשדות ניצבת "היעלמות" של מאות מיליוני דולרים מחשבונות של לקוחות החברה, מה שהרתיע רוכש פוטנציאלי מלקנות את MF גלובל הקורסת. הרשויות בארה"ב בוחנות כעת את הספרים החשבונאיים של החברה.

הסיבה לקריסת MF גלובל הינה הימור לא מוצלח על אגרות חוב באירופה. למרות המינוף הגבוה של החברה, מדובר בקריסה קטנה יחסית לפשיטת הרגל הגדולה של ליהמן ברדרס בשנת 2008, שכן המאזן של MF גלובל בעת פשיטת הרגל עמד על 41 מיליון דולר בלבד - פחות מעשירית מזה של ליהמן ברדרס.