רות עופר תובעת פיצויי שארים בסך 17.5 מיליון שקל

טוענת כי "עופר השקעות" הטעתה אותה כששילמה לה רק 3.8 מיליון שקל מסך הפיצויים המגיעים לה בגין פטירת בעלה ■ משכורתו של יולי עופר ב"עופר השקעות" הייתה 430 אלף שקל לחודש

הסכסוך על ירושת יולי עופר הולך ומחריף. אלמנתו של יולי עופר, רות עופר, הגישה היום (ג') לבית הדין האזורי לעבודה תביעה בסך כ-17.5 מיליון שקל כנגד חברת "עופר השקעות" לקבלת פיצויי שארים בגין הפסקת עבודתו של יולי עופר בחברה עקב פטירתו (הפטירה מהווה אירוע שמזכה בפיצויי פיטורים - ח' מ'). יולי עופר ז"ל היה בעליה של "עופר השקעות" במשך למעלה מ-54 שנה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עמיר צפריר, צבי בר-נתן ואבנר זינגר, טוענת עופר כי "עופר השקעות" מנסה במפגיע ובחוסר תום-לב בולט להימנע מתשלום מלוא פיצויי השארים להם היא זכאית. על פי התביעה, משכורתו של יולי עופר ב"עופר השקעות" הייתה 430 אלף שקל לחודש.

לדבריה, הסכום שהועבר לידיה עד כה בסך 3.8 מיליון שקל הוא סכום פיצויים חלקי בלבד, שלא ידוע אופן חישובו, שנערך על יסוד מרכיב חלקי ואינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק והפסיקה בעניין תשלום פיצויים לשארים.

סכום שרירותי

האלמנה טוענת בתביעה כי בסמוך לאחר פטירת בעלה היא פנתה מספר פעמים אל "עופר השקעות" ואל יועצה המשפטי, עו"ד צבי אפרת ממשרד גורניצקי ושות', בבקשה לקבל תשלום פיצויי השאירים על-פי החוק, אך הפניות נותרו ללא מענה.

לדבריה, רק כעבור 3 שבועות, לאחר שבוצעו מספר פניות נוספות בידי עורכי דינה לחברה, הועבר לה סכום שרירותי של כ-3.8 מיליון שקל בלבד מתוך סך הפיצויים הכולל.

עופר מציינת כי סכום התביעה נגזר משיעור משכורתו האחרונה של עופר ז"ל בחברה, המורכב משכר יסוד וממשכורת.

בנוסף, מבקשת עופר לחייב את "עופר השקעות", שניסתה, לדבריה, להטעות אותה ולמנוע ממנה את המגיע לה כדין, בפיצויים עונשיים וכן בשכר טרחת עורכי דין.

רות עופר היא רעייתו השלישית של יולי עופר, ולא היו להם ילדים משותפים.

דובר עופר השקעות מסר בתגובה: "אנו מביעים פליאה עמוקה שלמרות הקשרים הטובים בין הגב' עופר לבין החברה, פנתה הגב' עופר לערכאות. הדובר הדגיש כי הסכום שהועבר לאלמנה הוא כ-6.5 מיליון שקל (מסכום זה נוכה מס הכנסה כדין). זהו הסכום המלא המגיע לגברת עופר בגין פיצויי פרישה חוזיים המגיעים למר עופר ז"ל. אנו מצרים על הדרך הבלתי מובנת".

ירושה במחלוקת

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בנוסף על תביעת השארים שהגישה רות עופר, אלמנתו של יולי עופר ז"ל, לבית הדין לעבודה, היא בוחנת עם עורכי דינה את זכויותיה העצמאיות על-פי הדין שרכשה בזכות חיי הנישואים עם יולי עופר. זאת, כדי לגבש עמדה סופית בסכסוך המשפטי הצפוי על העיזבון של יולי עופר, שעיקרו צפוי להתנהל בבית המשפט לענייני משפחה בין ילדיו מאשתו הראשונה מירית, ליאורה ודורון.

כזכור, כשבוע לאחר מותו של עופר בספטמבר, עם פתיחת הצוואה האחרונה שכתב בנובמבר 2008, החל מאבק ירושה בין ילדיו, בתו הבכורה ליאורה ובנו הצעיר דורון. זאת, לאחר שהתברר כי עופר הוריש את כל מניותיו ב"עופר השקעות" לבתו, ואילו בנו לא קיבל דבר.

אז גם התברר כי עופר השאיר אחריו שתי צוואות שונות - הראשונה חילקה באופן שווה את מניותיו בעופר השקעות בין דורון וליאורה, ואילו בשנייה העביר כאמור את כל המניות לליאורה. על שתי הצוואות חתום עוה"ד של המשפחה, עו"ד צבי אפרת ממשרד גורניצקי.

בהמשך הגיש עו"ד אפרת בקשה להתמנות כמנהל עיזבון זמני. בית המשפט לענייני משפחה ביקש את תגובת היורשים המופיעים בצוואה - ליאורה ורות עופר וכן הנכדים, ילדיהם של ליאורה ודורון. הואיל ושמו של דורון לא הופיע בצוואה, הוא נאלץ להגיש בקשה להצטרף להליך המשפטי.

דובר "עופר השקעות" מסר בתגובה: "אנו מביעים פליאה עמוקה על כך שלמרות הקשרים הטובים בין הגברת עופר לבין החברה, פנתה הגברת עופר לערכאות". הדובר הדגיש כי הסכום שהועבר לאלמנה הוא כ-6.5 מיליון שקל (מסכום זה נוכה מס הכנסה כדין). לדבריו, "זהו הסכום המלא המגיע לגברת עופר בגין פיצויי פרישה חוזיים המגיעים למר עופר ז"ל. אנו מצרים על הדרך הבלתי מובנת".