מניית היום: טסה 14% - לאחר קבלת אישור פעילות בישראל

גליקומיינדס קיבלה אישור ממשרד הפטנטים הישראלי לרישום פטנט עבור אבחון מוקדם של מחלת הטרשת הנפוצה ■ תחל בשיווק הבדיקות שלה מה-1 בנובמבר 2011

חברת גליקומיינדס הודיעה הבוקר (ד') כי היא נכנסת לפעילות גם בשוק הישראלי: החברה קיבלה אישור ממשרד הפטנטים הישראלי לרישום פטנט עבור תהליך לביצוע אבחון מוקדם וניהול של מחלת הטרשת הנפוצה. האישור מאפשר לחברה לשווק ולמכור את הבדיקות הייחודיות לאבחון טרשת נפוצה בישראל, והיא תחל לעשות זאת מה-1 בנובמבר 2011.

על רקע האישור מזנקת מניית החברה במסחר בתל-אביב.

אישור רישום פטנט זה מרחיב ומחזק את הקניין הרוחני של גליקומיינדס ומהווה המשך להגנה הפטנטית הענפה שבידי החברה, לה יותר מ-100 פטנטים מאושרים ורשומים בעולם.

בשלב הראשון, הבדיקות שישווקו לא יכוסו במסגרת סל הבריאות, והן תבוצענה באופן פרטי, אך בכוונת גליקומיינדס לפעול להכנסת הבדיקות גם לסל התרופות. החברה משווקת כיום את הבדיקות בעיקר בשוק האמריקני, כאשר החלה למכור את מוצריה בשוק בארה"ב לפני כשנה. הבדיקות שתבצע בישראל יישלחו למעבדה בקליפורניה, שם יתבצע העיבוד המתקדם של בדיקות הדם.

הדיקות של גליקומיינדס מקצרות את משך האבחנה של המחלה ומנבאות את מהלך התפתחות מחלת הטרשת הנפוצה. למוצרי החברה אין מוצרים מתחרים, והיא מעריכה את פוטנציאל השוק לבדיקות למחלה בכ-1 מיליארד דולר.

"אני שמחה על קבלת האישור בישראל", אמרה בניטה אלקון-ביטנר, מנהלת מכירות בחברה. "מקווה כי בדיקות הדם יסייעו לחולי טרשת נפוצה בישראל לזכות לאבחון מהיר וטיפול מיטבי".