מנהל מזן שלא הכרנו?

קשה לעכל את עזיבתו של אברשה בורשטיין ממירס, רגע לפני השקת הרשת החדשה

אם נכונות ההערכות על כך שפרישתו של אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס, לפחות כפי שמתארים גורמים בסביבתו, קשורה אך ורק ברצונו לפנות מקום לטובת התחדשות החברה (כבר לפני כשנתיים הודיע בורשטיין כי בכוונתו לפרוש מתפקידו משום שהוא נמצא, לדבריו, יותר מדי זמן בארגון) - הרי שמגיע לו אות מופת. מגיע לו מינוי של קבע במסדר המנכ"לים הבודדים בשוק התקשורת, ששמו את האגו בצד והסכימו לוותר על חלום חייהם - לראות את הסרט בהשקת הרשת החדשה שחלמו להקים נגזר על-ידי מנכ"ל אחר.

אדיש למעורבות של בעל הבית

אבל בורשטיין, בדרכו הייחודית ויוצאת הדופן, מאמין באמת בכל לבו שמאחורי העזיבה שלו אין סיפור, והנסיבות קשורות אך ורק להחלטה אישית שלו - שהגיע הזמן לנוח. לכן הוא דוחה מכל וכל את ההערכות הנשמעות בשוק, שלפיהן הוא פורש על רקע השינויים בסביבת העבודה שלו - כניסתה של מירס לקבוצת הוט. המיזוג עם הוט יוביל לכך שחברת הסלולר תנוהל על-ידי קבוצת הכבלים ותיאלץ לפעול בהתאם לאילוצים ולהשפעות שלה.

גם אם ההערכות הללו נכונות, קשה לעכל את עיתוי עזיבתו של בורשטיין בעת הזו, רגע לפני השקת הרשת החדשה. קשה לקבל את העובדה שבורשטיין, שעובד שבע שנים במירס ומיומו הראשון בתפקיד נלחם להקים רשת חדשה לחברה, מוותר על המעמד להוציא את השיחה הראשונה על גבי הרשת. זה לא נשמע סביר - אבל בכל זאת, כנראה שלשיטתו זו ההחלטה הנכונה.

ובעוד אילו הנחות בורשטיין כופר? למשל, בהנחה שהפרישה שלו ממירס קשורה למעורבות ניהולית של הצוות הצרפתי של פטריק דרהי, בעל השליטה, ושל היו"ר החדשה, סטלה הנדלר, שצפויה להיכנס בקרוב לתפקידה באופן רשמי.

בורשטיין הוא כנראה מנהל מזן שלא הכרנו: הוא אדיש למעורבות של היו"ר ושל הבעלים בהחלטות העסקיות; והוא אינו מאמין שפרישתו תשפיע על החברה, אף שרבים סבורים כי אם יגיע מנכ"ל מבחוץ, תיכנס החברה לבעיה (מאחר שמנכ"ל חדש כנראה יחליף את ההנהלה), ובעיתוי הנוכחי - רגע לפני השקת הרשת - זה לא אידיאלי. זו גם הסיבה שהוא סבור כי מינויו של המשנה למנכ"ל, גיא ידלין, הוא המינוי הטוב ביותר בעת הזו, ולכן המליץ עליו לתפקיד. הנדלר, בכל אופן, בוחנת מועמדויות של בכירים מבחוץ.

עמדה זו של בורשטיין כלפי החברה וכלפי בעלי הבית אינה משתקפת ממה שמספרים גורמים ששוחחו איתו בחודשים האחרונים. הגורמים שאותם שיתף בורשטיין בתחושותיו מספרים כי הוא בפירוש הביע מורת רוח מהעובדה שהמעורבות של אנשי בעלת השליטה אלטיס בקבלת ההחלטות פוגעת בעצמאותו.

העובדה שדרהי ואנשיו מעורבים בניהול השוטף בהוט אינה חדשה, ולעתים אפילו לא יודעים מי באמת מקבל את ההחלטות. אצל בורשטיין זה כנראה לא עובר חלק, ויש גבול עד כמה הוא מוכן להתכופף. כך או כך, קדנציה מרשימה הוא עשה בכל מקרה, גם אם הוא לא יגזור את הסרט.