אלי רייפמן הולך לכלא ביום א'; נדחתה בקשתו לעיכוב ביצוע

רייפמן הורשע בזיוף, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במירמה, נדון ל-4 שנות מאסר בפועל ועירער לעליון ■ ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו לעכב את ביצוע עונש המאסר שהוטל עליו

בית המשפט העליון דחה היום (ד') את בקשתו של איש העסקים ומייסד חברת אמבלייז, אלי רייפמן, לעכב את ביצוע עונש המאסר שהוטל עליו, וקבע כי רייפמן ייכנס לכלא כבר ביום ראשון הקרוב.

כזכור, רייפמן הורשע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בעבירות של זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ונדון ל-4 שנות מאסר בפועל.

ביום חמישי שעבר עירער רייפמן לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו, ובנוסף ביקש, באמצעות עורכי הדין אלקנה לייסט וניר רהט מהסנגוריה הציבורית, לעכב את תחילת ביצוע המאסר עד להכרעה בערעור. כעת, כאמור, נדחתה בקשתו לעיכוב ביצוע עונש המאסר.

סתירה בטענות

רייפמן הורשע כי הונה חברות באמצעות מצגי-שווא, לפיהם הוא מחזיק בבעלותו כ-9 מיליון ממניות אמבלייז, למרות שלא היו בבעלותו, ובאופן זה הוציא מהן במירמה 6.3 מיליון דולר.

בערעורו בעליון טען רייפמן כי משפטו במחוזי בתל-אביב "התנהל באופן בלתי הוגן, כך שעמד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

לדבריו, הפרקליטות טענה בהליך הפלילי כנגדו טענה עובדתית מרכזית, הפוכה מזו שטענו נגדו נציגי המדינה בהליך האזרחי של פשיטת-הרגל המתנהל כנגדו.

רייפמן ציין כי הקביעה העובדתית שעמדה בבסיס ההחלטות בהליך האזרחי נגדו היא שבבעלותו מניות אמבלייז, המוחזקות באמצעות נאמנים שונים. בעקבות זאת הוא אף נשלח לתקופות ארוכות לכלא, כיוון שלא מילא אחר צו בית המשפט שהורה לו להעביר את המניות לנאמן על נכסיו. לעומת זאת, הכרעת הדין המרשיעה בהליך הפלילי נשענה על עמדת הפרקליטות, לפיה מניות אמבלייז כלל לא היו בבעלותו של רייפמן.

בעניין העונש שהוטל עליו, טען רייפמן כי עונש של 4 שנות מאסר בפועל מהווה סטייה קיצונית לחומרה מרמת הענישה הראויה במקרה זה.