למכירה: קבוצת בייסבול, במצב טוב

רשמית: לוס אנג'לס דודג'רס, שנכנסה להליך פשיטת רגל לפני 4 חודשים, תימכר בפיקוח ביהמ"ש האמריקני; לפי הערכות, קבוצת ה-MLB עשויה להחליף ידיים תמורת מיליארד דולר

קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס תימכר בהליך שיפוקח על-ידי בית המשפט האמריקני. כך עולה מהודעה משותפת שהוציאו הפרנצ'ייז וליגת ה-MLB. זאת ארבעה חודשים לאחר שהדודג'רס נכנסו להליך של פשיטת רגל, לאחר שהקומישינר של ה-MLB, באד זליג, סירב לאפשר לקבוצה לקבל מקדמות כנגד מכירת זכויות השידור העתידיות שלה.

הבעלים של הדודג'רס, פרנק מקורט, ינהל את הליך המכירה באמצעות חברת הייעוץ The Blackstone LP. במידה ועסקת מכירה תצא לפועל, היא עשויה להיות הגבוהה ביותר בתולדות ליגת ה-MLB.

מגזין "פורבס" מעריך את השווי של הדודג'רס ב-800 מיליון דולר - השלישי הכי גבוה בליגת הבייסבול אחרי ניו יורק יאנקיז ובוסטון רד-סוקס. לטענת מומחים, הדודג'רס יוכלו להימכר בכמיליארד דולר. עסקת העברת הבעלות היקרה ביותר בתולדות ה-MLB נרשמה לפני שנתיים, אז נרכשה שיקגו קאבס עבור 845 מיליון דולר.

מקורט רכש את הדודג'רס ב-2004 עבור 421 מיליון דולר מתאגיד ניוז קורפ של רופרט מרדוק, אבל הצרות החלו כשהוא השתמש ב-189 מיליון דולר מהכנסות הקבוצה למטרותיו האישיות, כך לטענתו של באד זליג. נכון ל-30 ביוני 2011, עמדו החובות של הקבוצה על 643.9 מיליון דולר.

מקורט ואשתו לשעבר, ג'יימי, השלימו לפני שבועיים את הליך הגירושים שלהם. אחד מהנכסים עליהם השניים נאבקו היה לוס אנג'לס דודג'רס.