ארדואן מאוכזב מגרמניה: דורש שיפור ביחס לאזרחיו במדינה

ראש ממשלת טורקיה מעצבן את הגרמנים ■ בריאיון לעיתון הגרמני Bild, דרש אתמול מתן אזרחות כפולה לטורקים החיים בגרמניה, וכן הקמת בתי ספר טורקיים במדינה ■ "אנו מאוכזבים מהיחס אלינו כאן"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מעצבן את הגרמנים: אתמול (ד') בריאיון לעיתון הגרמני היומי Bild, אמר ראש הממשלה הטורקי כי הגרמנים לא משקיעים מספיק בשילובם של הטורקים החיים בגרמניה, בסביבתם. עוד קרא ארדואן לאפשר לטורקים החיים בגרמניה לקבל אזרחות כפולה (טורקית וגרמנית), ולהקים בתי ספר טורקיים במדינה.

"הפוליטיקאים בגרמניה לא מכירים מספיק בצורך ההשתלבות של 3 מיליון טורקים החיים בגרמניה", אמר ארדואן בריאיון. "יש יותר מ-72 אלף טורקים המעסיקים בגרמניה כ-350 אלף עובדים, ורובם לא אזרחי גרמניה".

לטענתו, רבים מהטורקים אמנם השתלבו בחברה הגרמנית, אולם יש עוד רבים אחרים שלא מדברים גרמנית רהוטה ומתקשים להשתלב בסביבתם. כמו כן, קרא ראש הממשלה לממשלת גרמניה לאפשר לטורקים לממש אזרחות כפולה במדינה - משהו שממשלת גרמניה מתנגדת לו.

"אם גבר גרמני צעיר מתאהב בבחורה טורקית ורוצה להתחתן איתה, זה נתפס כמשהו לא נכון. בגרמניה דורשים קודם כל שהיא תלמד לדבר את השפה הגרמנית, אבל מה לגבי שפת האהבה?", דברי ארדואן. עוד דרש ראש הממשלה הטורקי הקמתם של בתי ספר טורקיים בגרמניה. "בגלל שהטורקים מרגישים המון תחושות חיוביות לגבי גרמניה, אנחנו מאוכזבים מהיחס כאן", אמר.

אמירותיו של ארדואן גרמו למתח רב בפגישתו היום עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הנגעה לשיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני בין שתי המדינות. כמו כן, דנו שני המנהיגים ברצונה של טורקיה להצטרף לאיחוד האירופי. "גרמניה צריכה לעשות הרבה יותר בשביל שטורקיה תצטרך לאיחוד", סיכם ארדואן. "זה יעודד את השתלבות הטורקים בגרמניה".