סין: "אנחנו עוד לא יכולים לדבר בנוגע להשקעה שלנו בקרן"

נשיא סין, הו ג'ינטאו, נפגש עם ניקולא סרקוזי בקאן ■ ג'ינטאו: "אנו מקווים שיישום התוכנית ידחוף את ההתפתחות הכלכלית ■ סגן שר האוצר: "הקרן לא נתנה פרטים אודות אפשרויות ההשקעה שלה

נשיא סין, הו ג'ינטאו, נפגש אתמול (ד') בקאן עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ואמר כי הוא מקווה שתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי תצא אל הפועל.

הנשיא הסיני אמר כי בעיית החובות ביבשת צריכה להיפתר בעיקר על ידי אירופה עצמה. "התוכנית הקיימת מדגימה את הנחישות האירופית לפתור את בעיית החובות, ואנו מקווים שיישום התוכנית יופנה לקשיים הנוכחיים ביבשת וידחוף את ההתפתחות הכלכלית האירופית", אמר הו ג'ינטאו. הוא הוסיף כי בפסגת ה-G20 אירופה "חייבת לספק הודעה ברורה בנוגע להבטחת הצמיחה והיציבות לקהילה הבינלאומית".

נזכיר, כי סין נמצאת במגעים עם האיחוד האירופי כדי לעזור להרחבת קרן החילוץ שהוסכם עליה בפסגת האיחוד האירופי בבריסל, על ידי השקעה של חלק מעתודות כספי החוץ שלה, אולם סגן שר האוצר הסיני, צו גואנגיאנו (Zhu Guangyano) אמר כי עוד מוקדם לדבר על מעורבותה של סין בעניין. "הקרן לא נתנה פרטים אודות אפשרויות ההשקעה שלה, כך שאנחנו עדיין לא יכולים לדבר בנוגע להשקעה שלנו".

נזכיר, כי מנכ"ל קרן החילוץ האירופית, קלאוס ריגלינג, ביקר בסוף השבוע האחרון בסין בנסיון לרתום אותה למאמצי החילוץ של אירופה, על ידי השקעה בקרן החילוץ. ריגלינג הבטיח שהמשקיעים יהיו מבוטחים עד כחמישית מההשקעה שלהם, והם יוכלו בעתיד למכור את האג"ח שקנו ביואן הסיני.