דוח שלילי לקדימה: נקנסה ע"י מבקר המדינה בחצי מיליון שקל

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס החליט לקנוס את קדימה ולשלול כ-570 אלף שקל מהמימון לו היא זכאית ■ "הרישומים בספרי הסיעה לא נוהלו בהתאם להנחיות המבקר"

דוח שלילי למפלגת קדימה: מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס החליט לקנוס את קדימה ולשלול כחצי מיליון שקל מהמימון לו היא זכאית. מדובר ב-570,285 שקל המהווים 10% מסכום השלילה המותר.

לינדנשטראוס קבע כי הרישומים בספרי הסיעה לא נוהלו בהתאם להנחיות מבקר המדינה ולא כללו את מלוא הכנסותיה והוצאותיה לתקופה השוטפת. בנוסף, הסיעה לא התקשרה בכתב בגין הזמנת שירותים שונים בסכום של כ-259 אלף שקל.

עוד נמצא כי הסיעה התקשרה עם נותן שירות לביצוע מערך התשלומים לפעילי הבחירות תמורת עמלה, ונמצא חוסר התאמה של כ-700 אלף שקל בהתחשבנות של הסיעה עם נותן השירות. הסיעה העבירה לחשבונות הבנק של נותן השירות סך של כ-12.7 מיליון שקל לצורך ביצוע התשלומים, מבלי שדרשה לקבל בטחונות מתאימים מנותן השירות. הסיעה לא פיקחה על פעולותיו של נותן השירות ולא דרשה לקבל תיעוד בדבר ביצוע התשלומים.

בנוסף, תשלומי המס שהסיעה היתה אמורה לשלם בגין הפעילים הללו הועברו לשלטונות המס באיחור של שנתיים.

דוח שלילי ניתן גם לסיעת "ארץ ישראל שלנו" של ח"כ מיכאל בן-ארי, והיא נקנסה ב- 19,655 המהווים 5% מסכום השלילה המרבי, בשל העובדה שהסיעה ניהלה בתקופה השוטפת את מערכת חשבונותיה שלא לפי הנחיות מבקר המדינה.

קדימה: חקרנו בעצמנו

ממפלגת קדימה נמסר בתגובה: "קדימה נקטה מיוזמתה, כבר לפני זמן, פעולה אמיצה, דרסטית וחסרת תקדים בפוליטיקה הישראלית. קדימה חקרה בעצמה את אנשיה, חשפה ממצאים קשים על התנהלות גזבר המפלגה והעבירה את הממצאים למבקר המדינה ולמשטרה, שם הגישה קדימה תלונה רשמית, שכתוצאה ממנה נפתחה חקירה - הכול כאמור ביוזמת המפלגה.

"ההתנהלות הפיננסית הבעייתית אותה חשפנו מיוזמתנו משתקפת כמובן בהערות החשובות של המבקר. ההוצאות הבלתי סבירות - גם לדעתה של ציפי לבני - שהוצאו, דוגמת ארוחת הערב הסיעתית והתקשרויות בעייתיות החשודות בפלילים עם גורמי חוץ, נחקרות ומטופלות כעת בעקבות פניית יו"ר המפלגה ועל-ידי משטרת ישראל. התנהלות קלוקלת זו של גזבר המפלגה היא הסיבה לדוח הלא חיובי של קדימה.

"יו"ר קדימה, ציפי לבני, מובילה מזה זמן ממושך את תהליך הניקוי המתבקש במפלגה, ולראיה - כתוצאה מהליך נחרץ ומהיר זה חסכה המפלגה סכום של למעלה מ-13 מיליון שקל מאז הבחירות".