יו''ר ועד עובדי רשות המסים: רוצים מנהל קבוע - ומיד

ואדים אפשטיין: "התחלנו במו"מ על תוספת שכר, וכמובן שעמדת הנהלת הרשות מאוד חשובה בעניין; כבר נפגשנו עם האוצר, ובתחילת השבוע ניפגש גם עם ארבלי ונבדוק מהן סמכויותיו"

"הזמניות מפריעה לי. אנחנו לקראת מאבק רציני. אנחנו רוצים מנהל קבוע, וכמה שיותר מהר" - כך אומר יו"ר ועד עובדי רשות המסים, ואדים אפשטיין, בשיחה עם "גלובס", על רקע פרשת מינוי מנהל חדש ברשות המסים במקום יהודה נסרדישי.

כזכור, ועדת האיתור בחרה במשה אשר כמנהל הרשות, ואולם שר האוצר יובל שטייניץ דחה את ההמלצה ומינה את דורון ארבלי כמנהל זמני. שטייניץ הקים ועדת איתור חדשה שתכשיר את מינויו של משה טרי לתפקיד, ובעקבות זאת פנה אשר לבג"ץ.

"התחלנו במשא-ומתן על תוספת שכר, וכמובן שעמדת ההנהלה מאוד חשובה בעניין", אומר אפשטיין. "כבר נפגשנו עם נציגי האוצר, ובתחילת השבוע ניפגש גם עם ארבלי ונבדוק מהן סמכויותיו, אם בכלל יש לו מנדט לנהל אתי משא-ומתן".

אפשטיין סירב להביע תמיכה באחד המועמדים. "לא מעניין אם זה משה, חיים או יענקלה - אנחנו רוצים יציבות".

עוד הוסיף אפשטיין: "אנחנו לקראת מאבק - הדרישות שלנו מוצדקות, ואנחנו מבינים מה קורה במדינה, אנחנו לא מנותקים. הרשות היא הגוף המקצועי והמשכיל ביותר בשירות המדינה. יותר ממחצית העובדים הם בעלי תארים".

לדבריו, לאגף מס ההכנסה מגיעים 850 אלף תיקים בשנה, אך העובדים מבצעים ביקורת של 25 אלף תיקים בלבד, כלומר הם מטפלים רק ב-3% מהתיקים. המצב באגף המע"מ חמור יותר: העובדים מטפלים בפחות מ-1% מהתיקים. "המשמעות היא ברורה: ההון השחור חוגג. תחושת העובדים היא שלא באמת רוצים להילחם בהון השחור", הוא אומר.

יו"ר ועד העובדים מקבל תמיכה מכיוון לא צפוי - לשכת רואי החשבון. לדברי עופר מנירב, נשיא לשכת רורי החשבון לשעבר ויו"ר ועדת המסים של הלשכה, "כל השמות שעלו ראויים, אבל חוסר במנהל קבוע לרשות גורמים נזק מצטבר ומשמעותי לה ולמדינה. מינוי זמני, טוב ככל שיהיה, זוכה להתייחסות העובדים ככך, והמערכת פועלת בהתאם. צריך למנות כמה שיותר מהר מנהל קבוע, ויפה שעה אחת קודם".