מסתמן: ועדת איתור חדשה למנהל רשות המסים

מסתמן: שטייניץ ימנה את דורון ארבלי למנהל הזמני של רשות המסים ■ ועדת האיתור הקודמת בראשות חיים שני המליצה למנות את משה אשר, שצפוי לפנות לבג"ץ אם לא ימונה לתפקיד

מסתמן: שר האוצר יובל שטייניץ ימנה בימים הקרובים את דורון ארבלי, המשנה לענייני מכס ברשות המסים, כמחליפו הזמני של יהודה נסרדישי בתפקיד מנהל רשות המסים.

בהמשך צפוי שטייניץ לפנות לממשלה ולבקש ממנה למנות ועדת איתור חדשה כדי שתמליץ על מועמד קבוע שיחליף את נסרדישי. אפשרות נוספת, היא שנסרדישי ימנה כמחליף זמני את חיים גבאי.

כהונתו של נסרדישי, שאמור היה לפרוש בפברואר האחרון, כבר הוארכה עד עתה על-ידי שטייניץ 3 פעמים, והוא צפוי לפרוש מתפקידו בימים הקרובים.

כזכור, בחודש יולי המליצה ועדת האיתור הראשונה שמינה נסרדישי, בראשות מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חיים שני, על משה אשר, פקיד שומה למפעלים גדולים ברשות, לתפקיד מנהל רשות המסים. ואולם, שטייניץ אינו רוצה את אשר בתפקיד ומבקש לסלול את הדרך למועמד המועדף עליו - משה טרי, ראש רשות ניירות ערך לשעבר, שעד כה נפסל מלשמש בתפקיד עקב אי-עמידה בתנאי הסף שדורשים ניסיון של 10 שנים בתחום המס.

אם אכן יעמוד שטייניץ על עמדתו שלא למנות את אשר לתפקיד, צפוי אשר לפנות בג"ץ ולטעון כי מדובר בהחלטה בלתי חוקית.

יצוין כי בימים האחרונים דן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בשאלת חוקיות המהלך של שטייניץ, לאחר שבאת-כוחו של אשר, עו"ד אורנה לין, פנתה אליו בנושא.

האפשרות שארבלי, שוועדת האיתור הראשונה בחרה שלא להמליץ עליו לתפקיד, ימונה כמחליפו הזמני של נסרדישי פורסמה לראשונה ב"גלובס" כבר לפני מספר ימים, וכעת מתברר שהיא הולכת ומתממשת.