גוברות הקריאות להתפטרות ברלוסקוני: "בשם אלוהים - לך!"

התקשורת באירופה מגבירה הלחץ על ר"מ איטליה, שספג בסוף השבוע התקפות גם מכיוון שר האוצר המקומי ■ "אם לא תתפטר - יהיה אסון"מה מעריכים אנליסטים שיהיה על איטליה?

הפוליטיקאים באירופה, כמו גם התקשורת, מוסיפים להפעיל לחץ על ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני להתפטר מתפקידו. לאחר ששר האוצר האיטלקי, ג'וליו טרמונטי, קרא לברלוסקוני לפרוש כדי "למנוע אסון", יוצאים גופי התקשורת הבינלאומיים במאמרים הקוראים למנהיג האיטלקי לפרוש מכהונתו.

כך למשל, פרסם ה"פיננשל טיימס", מאמר מערכת תחת הכותרת: "בשם אלוהים - לך!". זאת, לאחר ששר האוצר האיטלקי צוטט באותו עיתון ביום ו' האחרון: "ביום שני יהיה אסון בשווקים אם אתה, סילביו, תישאר בתפקידך ולא תתפטר, כי הבעיה הכי גדולה של אירופה ושל השווקים היא אתה".

הקריאות לברלוסקוני להתפטר מגיעות על רקע פסגת ה-G20, שעל פי דיווחים רבים נסובה - בנוסף לסוגייה היוונית - סביב איטליה. הכלכלה השלישית בגודלה באירופה והשביעית בגודלה בעולם - המחזיקה בהיקף חובות של 1.9 טריליון דולר, השלישי בגודלו בעולם.

הממשלה האיטלקית הסכימה בפגישת פורום ה-G20 לפיקוח של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) על רפורמות וצעדי צנע נוספים במדינה.

בין היתר, קרן המטבע תעקוב אחר הרפורמה בפנסיה של עובדי הציבור באיטליה, ההפרטות והרפורמות בשוק העבודה. מקור אירופי בכיר מסר לסוכנות AP כי ר"מ איטליה סילביו ברלוסקוני נכנע ללחץ מנהיגי ה-G20 בעוד ממשלתו ניצבת על סף התפרקות. המקור ציין כי בניגוד לאולטימטום שהוצב ליוון, אשר בעקבותיו בוטל משאל העם במדינה, הדיונים עם איטליה התנהלו ברוח טובה.