צפו - מיקרוסופט: העתיד של קינקט לא נמצא רק במשחקים

שנה עברה מאז הושק בקר התנועה המהפכני לקונסולות ה-Xbox ולמיקרוסופט יש ציפיות גדולות ממנו, לאו דווקא בתחום המשחקים ■ בלימוד נגינה, הוראה, רפואה וגם בבטחון מוצאים יתרונות בקינקט

בדיוק החודש חוגג בקר התנועה הייחודי של מיקרוסופט, Kinect, יום הולדת שנה, כשבתקופה זו נמכרו למעלה מ-10 מיליון יחידות ממנו, ותחום הגיימינג והאופן שבו אנו מתקשרים עם משחקי הטלוויזיה שלנו השתנו מקצה לקצה.

במיקרוסופט ראו במהלך השנה האחרונה את הפוטנציאל האדיר שיש לבקר התנועה שלהם, שעושה שימוש בטכנולוגיה שפיתחה חברת פריים סנס הישראלית, מעבר למשחקים בקונסולת ה-Xbox והחליטו לשחרר בקרוב את ערכת המפתחים (SDK) של הקינקט לגופים מסחריים ועל ידי כך לאפשר שימושים נוספים ומגוונים לבקר התנועה המהפכני שלהם.

ביחד עם ההודעה על שחרור ה-SDK המסחרי של קינקט, פרסמה מיקרוסופט סרטון הממחיש עד כמה יצירתיים ניתן להיות באמצעות בקר התנועה הזה, ואת מגוון התחומים שבו יש לו מקום. בין היתר, ניתן לראות כיצד אפשר לנגן "באוויר" על כינור או קסילופון, לעודד פיזיותרפיה לילדים, להעצים את חווית הלימוד בכיתות בית הספר ואפילו להקל את עבודתם של חבלני משטרה:

בפאנל מיוחד שעסק בעתיד הקרוב של טכנולוגיית זיהוי התנועה בכנס DLD שנערך בשבוע שעבר בתל-אביב, אירח אילן שפילינגר, סגן נשיא במיקרוסופט, סטארט-אפיסטים שפיתחו מוצרים שונים המבוססים על בקר התנועה של החברה, בין היתר למטרה שאיננה משחק. אחת ההדגמות המעניינות שהוצגה בפאנל הייתה של המחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון שהציגה פיתוח מיוחד לזיהוי תנועה ייחודי של משתמשים.

התוכנה שפיתחו באוניברסיטה מסוגלת להבדיל בין שני אנשים שמבצעים בדיוק את אותה התנועה במטרה לפתח עזרים ללימוד שפת הסימנים. בגלל שלכל משתמש יש את התנועות והסגנון הייחודי שלו, הקינקט יכול לא רק לזהות תנועה מסוימת, אלא מטענים נוספים הנלווים אליה הבאים לידי ביטוי אצל כל משתמש בצורה אחרת. "לשפת הסימנים יש כל כך הרבה מאפיינים שקשורים לכל משתמש באופן אינדיבידואלי", אמרה סיגל ברמן מאוניברסיטת בן גוריון.