בגלל איטליה: היצואנים בישראל יפסידו 1.25 מיליארד ש'?

בססח מזהירה: בשוק חוק חדש שנכנס, יצואנים ישראלים לאיטליה עלולים שלא לקבל חלק מהחובות של לקוחותיהם במדינה ■ "לא ניתן להעריך בשלב זה את היקף החובות שלא ישולמו"

יצואנים ישראלים לאיטליה עלולים שלא לקבל חלק מהחובות של לקוחותיהם האיטלקיים, בשל חוק חדש שנכנס לתוקף במדינה לאחרונה - כך מזכירה בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי.

להערכת החברה, סך החובות של הלקוחות האיטלקיים ליצואנים בישראל עומדים על 1.25 מיליארד שקל, וציינו כי "לא ניתן להעריך בשלב זה את היקף החובות שלא ישולמו ליצואנים מתוך סך החובות כתוצאה מהחוק החדש".

מדובר בחוק חדש (Concordato Preventive) שנועד לסייע לחברות איטלקיות להתמודד עם המשבר הכלכלי, ומאפשר להן למחוק חובות לספקים בקלות יחסית ומבלי לפגוע בהמשך פעילותן - זאת, על רקע משבר החובות הפוקד את איטליה, המחזיקה בחובות בהיקף של 1.9 טריליון אירו לנושיה.

אזהרת בססח ליצואנים היא המשך ישיר לאזהרה נוספת שהוציאה החברה לפני כשבוע, במסגרתה הודיעה כי ענקית ביטוח האשראי Euler Hermes העלתה את רמת הסיכון האיטלקית ל"סיכון בינוני עד גבוה", מרמה קודמת של "סיכון נמוך".

הייצוא הישראלי לאיטליה ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2011 (ינואר - ספטמבר) עומד על 1.05 מיליארד דולר, כאשר ענפי הייצוא הבולטים הם כימיה, מוצרי הפלסטיק והגומי וענף מכונות וציוד חשמלי.