אנדמול חוזרת לאיים בתביעה נגד ערוץ 10

טוענת כי יש דמיון רב מדי בין פורמט "הדור הבא 24/7" של ערוץ 10 לבין פורמט "האח הגדול"

ענקית התקשורת האירופית אנדמול שלחה איום נוסף בתביעה נגד ערוץ 10, לאור מכירת הפורמט של "הדור הבא 24/7" בעולם. ל"גלובס" נודע כי החברה, שכבר איימה בעבר בנושא על ערוץ 10, מוחה על הדימיון בין הפורמט של התוכנית לפורמט "האח הגדול", שהוא להיט כלל-עולמי. האיום הקודם בתביעה היה לפני עליית התוכנית בישראל בקיץ האחרון.

"הדור הבא 24/7" של ערוץ 10 וחברת ההפקה אבוט-רייף-המאירי משתמשת באלמנטים דומים לזה של הפורמט "האח הגדול" המשווק בישראל על-ידי קשת, ובכלל זה שימוש באולפן סגור המדמה וילה וצילומים של המתמודדים סביב השעון.

באחרונה החלה מכירת הפורמט של 10 על-ידי ארמוזה פורמטס, ועסקאות נחתמו מול 7 טריטוריות שונות סביב העולם. באנדמול מבקשים לעצור את הליך המכירה.

מערוץ 10 נמסר: "אנו סבורים כי אין לפנייה של אנדמול שום בסיס".

הצעה של 1.4 מיליארד דולר

בתוך כך פורסם כי אנדמול קיבלה הצעה לרכישה על סך 1.4 מיליארד דולר מטיים וורנר. ההצעה כוללת גם את חובות החברה. לדברי גורמים שצוטטו בבלומברג, בשלב זה טיים וורנר עדיין לא נתנה דד-ליין לאנדמול.

יצוין כי השבוע קיבלה אנדמול אור ירוק מהמלווים למשוך את זמן פירעון ההלוואה שקיבלה עד אמצע נובמבר. דבר זה צפוי להעניק לאנדמול את הזמן הנחוץ לשקול את ההצעה ולהיכנס למשא-ומתן עם טיים וורנר.