אורבוטק צונחת ב-11%; ירידה של 7.5% בהכנסות ברבעון

בניטרול הוצאות שלא במזומן, הרוויחה אורבוטק 18.6 מיליון דולר, ומתחילת השנה הגיע הרווח של החברה ל-55.6 מיליון דולר, עלייה של 8.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

"זה רבעון טוב, אנחנו מתנהלים בהתאם לתוכנית העבודה, ובימים האלה זה לא עניין פשוט" - כך אמר היום ל"גלובס" דורון אברמוביץ', סמנכ"ל הכספים של אורבוטק , עם פרסום דוחות הרבעון השלישי של החברה.

אורבוטק, המנוהלת על-ידי רני כהן, מייצרת מערכות בדיקה עבור קווי ייצור של מעגלים מודפסים ומסכים שטוחים, ובהם גם פאנלים של מסכי מגע. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה ב-144.4 מיליון דולר, ירידה של 7.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בתחום מערכות הבדיקה למעגלים מודפסים (PCB) הסתכמו ההכנסות ב-56.6 מיליון דולר, עלייה של 33% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ומעט מתחת להכנסות בתחום זה ברבעון הקודם. "בפיסיבי יש יציבות במוצרים הקיימים, אנחנו מזהים עצבנות, אבל לא ברמה של עצירה בהזמנות" מתייחס אברמוביץ' להשפעת המצב המאקרו כלכלי בעולם על הפעילות בתחום זה.

בתחום המסכים השטוחים (FPD), רשמה אורבוטק הכנסות של 49.6 מיליון דולר, ירידה של 38% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ו-12.4% ביחס לרבעון השני, וזאת על רקע ירידה בתחום בעולם.


עם פרסום דוחות הרבעון השני, הנחתה אורבוטק כי תרשום במחצית השנייה של 2010 הכנסות ברמה של 290-280 מיליון דולר, ואברמוביץ' אומר כי "למרות הסערה מסביב, אני מרגיש להגיד בנוח שאנחנו עומדים בתחזית שלנו".

בשורה התחתונה הרוויחה אורבוטק על בסיס GAAP 14.7 מיליון דולר, ירידה של 9.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בניטרול הוצאות שלא במזומן, הרוויחה אורבוטק 18.6 מיליון דולר, ומתחילת השנה הגיע הרווח של החברה ל-55.6 מיליון דולר, עלייה של 8.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה נמוך יחסית ברבעון זה והסתכם בכ-5 מיליון דולר בלבד, ואברמוביץ' מסביר כי "20 מיליון דולר משני לקוחות גדולים הגיעו מספר ימים לאחר סוף הרבעון".


בסוף הרבעון השלישי היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 288.8 מיליון דולר, וזאת לאחר שבחודש מאי האחרון גייסה החברה כ-97 מיליון דולר בהנפקת מניות.

בהתייחסו לקופת המזומנים הגדולה אומר אברמוביץ' כי "אנחנו לא מתכננים לשבת על הקופה ולא לעשות איתה שום דבר, הריביות שאנחנו מקבלים הם לא כאלה שבשבילם כדאי לעשות הנפקה. מעבר לביטחון הכלכלי, נצטרך את הכסף בשביל לבצע מיזוגים ורכישות", מסכם אברמוביץ'.