ציפי לבני: "רה"מ נתניהו מנסה להשתלט על התקשורת"

יו"ר קדימה התייחסה לדיווחים על התנהלות רה"מ בעניין ערוץ 10: "נתניהו פועל למען תקשורת מטעם" ■ חה"כ דליה איציק ונחמן שי: "פעילות נתניהו היא בגדר פוליטיזציה של התקשורת"

ראש האופוזיציה ויו"ר קדימה, ח"כ ציפי לבני, התייחסה היום (ב') בישיבת הסיעה לדיווחים על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין ערוץ 10.

לדברי לבני, "נתניהו, שמדבר כל הזמן על תחרות ועוד תחרות, פועל למען תקשורת מטעם, במקום לאפשר לציבור ליהנות ממגוון דעות ולחשוף לאור השמש גם עוולות של נבחריו".

לדבריה, "נתניהו מנסה להשתלט על התקשורת. בעיניו הכול הסברה ויחצנות כתחליף למדיניות, ונדמה לו שכך יוכל למנוע מהציבור לדעת את האמת עליו ועל ממשלתו. קדימה תפעל כדי למנוע ממנו לממש את תוכניותיו".

מוקדם יותר היום פורסם כי בכירים בערוץ 10 טוענים כי ‎לשכת נתניהו העבירה מסרים, לפיהם דחיית החובות של ערוץ 10 בסך כ-44 מיליון שקל תתאפשר אם הערוץ יפטר או יוציא לחופשה ללא תשלום את הכתב הבכיר רביב דרוקר, הכתב הפוליטי נדב פרי והכתב לענייני משפט ברוך קרא. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מדובר בטענות מופרכות וחסרות שחר".

מכתב דחוף

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, וחבר הכנסת נחמן שי פנו במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דרישה להרפות מערוץ 10 ולהניח לוועדת הכלכלה לשקול את החלטותיה באופן ממלכתי ועל-פי האינטרס הציבורי הרחב.

במכתבם כותבים השניים לנתניהו כי "פעילותך היא בגדר פוליטיזציה של התקשורת וניסיון להשליט פחד בגופים המסקרים. במקום לעודד תחרות בשוק התקשורת אתה מבקש להשתלט על חלק מגופי התקשורת ולחסל את האחרים".