טבע גייסה כ-5 מיליארד ד'; תפטר 1,000 עובדים בחו"ל

(עדכון) - אייל דשא: "היכולת לבצע גיוס בהיקף גדול בפרק זמן קצר מעידה על האמון הרב שרוכשים המשקיעים ביכולת החברה להחזיר את חובותיה וברצון שלהם להיות חלק מעתידה"

חברת טבע גייסה הלילה (ב') כ-5 מיליארד דולר בהנפקת 6 סדרות של אגרות חוב, לטווחים של שנתיים עד 10 שנים. ענקית התרופות הישראלית ביצעה את הגיוס הענק בעיקר במטרה להחזיר הלוואות גישור וקווי אשראי בהיקף כולל של 3.75 מיליארד דולר שלקחה כדי להשלים את רכישת ספלון. מנכ"ל טבע הוא שלמה ינאי.

ביוני לקחה טבע קו אשראי של 4 מיליארד דולר למימון ספלון מכמה בנקים בהובלת HSBC, והתמורה מההנפקה מיועדת להחזיר את הסכומים האלה, לממן אג"ח להמרה של ספלון וגם צרכים כלליים אחרים של טבע.

לקראת ההנפקה דירגה S&P את האג"חים בדירוג "-A". מוד'יס דירגה את האג"ח A3.

טבע תשלם ריבית של ליבור +0.8% על 200 מיליון דולר באג"ח שתפקע במאי 2013. על הסדרה שתפקע בנובמבר 2013, בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר, תשולם ריבית של ליבור + 0.9%. על שאר הסדרות תשולם ריבית של 1.7%-3.65%.

החתמים בהנפקה היו ברקליס, סיטיגרופ, גולדמן זאקס, מורגן סטנלי, BNP Paribas, קרדיט סוויס, HSBC ו-JP מורגן.

אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע, אמר אחרי ההנפקה כי "היכולת של טבע לבצע גיוס בהיקף כזה גדול בפרק זמן קצר מעידה על האמון הרב שרוכשים המשקיעים ביכולת של החברה להחזיר את חובותיה וברצון שלהם להיות חלק מהעתיד של טבע".

פיטורים - בגלל ספלון

עוד נודע הבוקר ל"גלובס" כי ענקית התרופות הגנריות צפויה לפטר קרוב לכ-1,000 מעובדיה בחו"ל לאחר שהשלימה את רכישת ספלון (תמורת כ-6.5 מיליארד דולר). זאת, במסגרת חפיפה בחלק מהפעילות הגנרית של ספלון עם פעילות קיימת של טבע.

טבע הודיעה בעבר כי קיימת סינרגיה של 500 מיליון דולר בעקבות הרכישה, והפיטורים המדוברים צפויים להביא לחיסכסון של מרבית הסכום. יש לציין כי הפיטורים נוגעים רק לעובדי החברה בחו"ל.

בשבוע שעבר: דוח מעורב

בשבוע שעבר סיכמה טבע את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 2% בהכנסות הרבעוניות ל-4.34 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.54 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה טבע על רווח על בסיס non-GAAP של 1.111 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרווח של 1.182 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ו-984 מיליון דולר ברבעון הקודם. בכך היכתה טבע את התחזיות עם רווח של 1.25 דולר למניה לעומת צפי מוקדם לרווח למניה של 1.23 דולר.

הנהלת החברה מעריכה כי הרווח הנקי non-GAAP יסתכם השנה ב-4.92-5.02 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 4.9-5.2 דולר למניה. רכישת ספלון צפויה לתרום כ-15 סנט לרווח למניה. בשורה העליונה צפויות הכנסות של 18.3-18.6 מיליארד דולר לעומת תחזת קודמת להכנסות של 18.5-19 מיליארד דולר השנה.