"אמרו לי שהתנצלות ערוץ 10 בפני אדלסון נוסחה ע"י בריון"

אבנר הופשטיין, כתב ערוץ 10 שהכין את כתבת התחקיר על שלדון אדלסון, בראיון לרשת ב': "חייבו אותנו לשמור על שתיקה מוחלטת, ואם נדבר נהיה חשופים לתביעות קשות"

אבנר הופשטיין, כתב ערוץ 10 שהכין את כתבת התחקיר על שלדון אדלסון, אותו תחקיר שהוביל להתנצלות המפורסמת בתוכנית "השבוע" עם גיא זהר, אומר היום (ג') כי כתבי הערוץ הוזהרו לבל ידברו על פרשת התחקיר על אדלסון וההתנצלות - או שיהיו חשופים לתביעות קשות.

בתוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב' תיאר היום הופשטיין את תחושתו כאשר שודרה ההתנצלות: "הרגשתי בחילה עזה, זה כאילו אנחנו מתביישים בעבודה שלנו. לא דובים ולא זבובים - אנחנו גאים בתחקיר. אם אפשר להאשים אותנו במשהו, אז זה זהירות יתר. אלא שבמהלך פרשת ההתנצלות הובהר לנו כי מבלי שידענו נחתם הסכם סודיות, מעין צו איסור פרסום פנימי, שמחייב אותנו לשמור על שתיקה מוחלטת, ואם נדבר אנחנו חשופים לתביעות קשות".

הופשטיין התייחס לדיון במועצת העיתונות על הפרשה ואמר: "לראשונה מועצת העיתונות דנה בעובדות ולא על במשהו ערטילאי בשמיים. אנחנו יודעים מה היו העובדות. הראיות קיימות. אחד מחברי מועצת העיתונות אמר לי, 'ברור לי שזו התנצלות שנוסחה בידי בריון ולא בידי עיתונאי'. לא הוזמנו לדיון הזה, והוא התקיים בדלתיים סגורות. אמרו לי שאם מישהו ידליף משהו מהדיון הוא יעמוד לדין. אלה היו האיומים. לכן אני לא יודע בדיוק מה היה שם".

כאשר נשאל האם התחקיר נבדק לעומק, אמר הופשטיין: "רביב דרוקר השתמש בביטוי 'נסרק במסרק כינים'. אין לי אלא לצטט את רביב. התחקיר הזה נבדק יותר מכל תחקיר אחר שאני הייתי מעורב בו, ואני עיתונאי כבר 16 שנה".

התחקיר על שלדון אדלסון הוביל למכבש לחצים על בכירי ערוץ 10 לפרסם התנצלות בפריים-טיים. בעקבות כך, התפטרו בכירי ערוץ 10, כמו למשל מנכ"ל חדשות ערוץ 10, ראודור בנזימן, עורכת החדשות רותי יובל ואפילו מגיש "השבוע" גיא זהר.