טרנדים שמדברים עליהם בעולם

שמן סיליקון בנעלי הספורט, השכרת רכב לפי שעה וקורס חינמי אונליין בבינה מלאכותית

מהפיכה פולימרית בתחום נעלי הספורט

HydroFlow של חברת Brooks, שנרשם כפטנט, אמור לבשר מהפיכה בתחום נעלי הספורט. HydroFlow הוא מערכת של תאים גמישים וקפיציים הממוקמת מתחת לעקב הרגל בשכבה האמצעית של הסולייה ומורכבת משמן סיליקון.

כאשר נוצר לחץ על התא המרכזי, שמן הסיליקון חודר אל תוך התאים ומפחית את האימפקט על העקב. כאשר הרגל מתרוממת כדי לאפשר לרגל האחרת לבצע את הדריכה, מופחת הלחץ על התא המרכזי, והנוזל חוזר למקומו.

פטנט חדשני זה נועד לשמור על גמישות וקפיציות הנעל לתקופה ארוכה יותר, מאחר שהגמישות בנעליים המסורתיות מבוססת על קצף שעשוי מ- EVA (ethylene vinyl acetate) ופוליוריתן המאבדים לאחר כמה מאות קילומטרים של הליכה תכונות אלה ואף נשברים. כל אלה המבצעים הליכות יומיות מכירים היטב תופעה זו.

* מה חדש? חברות נוספות החלו להשתמש בטכנולוגיות דומות לשדרוג נעלי הספורט. זוהי פריצת דרך שתשדרג את נוחות ההליכה והריצה ואף תאפשר ביצועים טובים יותר.

פורד בשיתוף-פעולה עם חברת להשכרת רכב לפי שעה

יצרן המכוניות פורד בוחן באמצעות פיילוט שיימשך שנתיים שיטת שיווק חדשה. היצרן יצר שיתוף-פעולה עם חברת ZIPCAR המשכירה מכוניות לפי שעה, שבמסגרתה סופקו מכוניות חדשות ל-250 נקודות השכרה בקמפוסים של אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב.

בנוסף מציע היצרן ל-100 אלף סטודנטים 10 דולר הנחה על דמי המנוי ל-ZIPCAR בגובה של 30 דולר לשנה, וגם סובסידיה של דולר אחד לכל שעת השכרה שמחירה הוא 8-9 דולר.

הפיילוט נועד לייצר חוויית שימוש במכוניות פורד לסטודנטים שעם סיום לימודיהם, כאשר ייכנסו למעגל העבודה, יתחברו טוב יותר למכוניות מתוצרת פורד, וירכשו אותן.

* מה חדש? מהלך שיווקי מעניין שתוצאותיו ילמדו את כולנו אם אכן הצרכן האמריקני נאמן למכוניות של יצרן יחיד. בעבר הרחוק אכן הייתה נאמנות כזו, אך כיום, התחרות בין היצרנים היא על נוחות, וביצועים המתאימים לאופיים של נהגים שונים. למרות זאת, סביר כי המכירות של פורד יעלו בקרב קהל יעד זה, ולו בשל הכרת התודה על הסובסידיה.

מחקר: צוותי חשיבה הכוללים נשים יהיו יעילים יותר

מחקר שנערך באחרונה מצא כי תפקוד של צוותי חשיבה המייצגים אינטליגנציה קבוצתית גבוהה אינה תלויה באינטליגנציה האישית של כל אחד מהמשתתפים אלא במספר הנשים החברות בצוות. זאת מאחר שלנשים יש "רגישות חברתית" גבוהה, ועל כן התרומה שלהן היא מעבר לרמת ה-IQ של חברי הצוות. המחקר מראה עוד, כי פעילויות חשיבה קבוצתיות ברשת האינטרנט, תלויות אף הן בנוכחות המגדר הנשי.

* מה חדש? אחד הטרנדים המובילים כיום הוא התמקדות של חוקרים בפלא הנשי, שלעולם הגברי הוא במידה רבה סוג של תעלומה. ספרו של פאקו אנדרהיל, "מה הנשים רוצות", מציג תובנות חדשות על ההתנהגות הצרכנית שלהן. השאלה היא מתי יתפנו החוקרים ללמוד משהו על המגדר הגברי, או שמא כבר הכול ידוע...

אוניברסיטת סטנפורד השיקה קורס חינמי אונליין

אוניברסיטת סטנפורד היוקרתית והחדשנית השיקה קורס חינמי אונליין בנושא של בינה מלאכותית, אשר ייפתח בהנחייתם של שני מומחי-על בתחום. עד עתה נרשמו לקורס 58 אלף סטודנטים מכל רחבי העולם, מה שמייצג מספר סטודנטים הגדול פי ארבעה מכל אלה הלומדים בכל המקצועות והתחומים בסטנפורד.

קורס זה הוא הראשון מתוך 3 קורסים הנפתחים לציבור הרחב על-ידי המחלקה למדעי המחשב של האוניברסיטה. הסטודנטים שישתתפו בקורסים יקבלו את נקודות הזיכוי (קרדיטס) כמו בקורסים הרגילים שבאוניברסיטה, ויקבלו גם תעודה המעידה על כך.

* מה חדש? קונספט זה מציג שוב את היתרון הבלתי מעורער של האינטרנט, המאפשר לשני מנחים להעביר קורס למספר אסטרונומי של סטודנטים. המידע בנושא אינו מציג את אמצעי הבקרה והמדידה של הישגי הסטודנטים, שעל פניה נראית כמשימה בלתי אפשרית. אך ייתכן שעצם ההשתתפות בקורס היא שתזכה את הסטודנטים בניקוד האקדמי. ברור שמי שזוכה כאן בניגוד הגבוה ביותר הוא המותג סטנפורד, המשפר את תדמיתו כמוסד אקדמי בעל מטרות חברתיות.

הכותב הוא יועץ לשיווק. www.trends-news.com