חוזרים לדשא: מופע מחווה לאלבום המופת של אריק איינשטיין

במסגרת פסטיבל הפסנתר יועלה מופע מחווה לאלבום "בדשא אצל אביגדור" שחוגג 40 שנה לקיומו ■ מיקי גבריאלוב, שאחראי להלחנת שירי האלבום המיתולוגי: "אף אחד לא דיבר אז במונחים של קלאסיקות או הצלחה מסחרית, ואולי זה היה סוד הקסם"

"עוד לא הגענו לשלב של חלוקת השירים בין המבצעים, אבל אם יתחילו ויכוחים מי ישיר מה, שיהיה ברור כבר עכשיו שאני המנהל המוזיקלי והמילה האחרונה היא שלי", אומר הזמר-יוצר מיקי גבריאלוב עם תחילת החזרות למופע המחווה "בדשא אצל אביגדור", שיועלה במסגרת אירועי פסטיבל הפסנתר הקרוב ויציין 40 שנה לאלבום המופת של אריק איינשטיין, שבו הלחין גבריאלוב ועיבד את כל השירים.

במופע המחווה יבצעו משירי האלבום, לצד גבריאלוב עצמו, גם תמר אייזנמן, שירה גבריאלוב, חמי רודנר, רן דנקר, אוהד חיטמן, איה כורם, ירמי קפלן ומוקי. כמו כן יתארח הגיטריסט המיתולוגי חיים רומנו שניגן בהקלטות המקוריות.

"זה היה בעצם האלבום שחשף אותי לראשונה כמלחין", נזכר גבריאלוב, "עד אז הייתי מוכר בעיקר מלהקת הצ'רצ'ילים, שבין השאר ליוו את אריק איינשטיין בהופעות, והוא קלט כנראה שיש פוטנציאל לשיתוף הפעולה בינינו. אני זוכר שהאלבום הוקלט באווירה הכי כיפית ולא מחייבת. בכמה שירים אמרנו מהרגע הראשון: 'נשמע טוב', אבל אף אחד לא דיבר אז במונחים של קלאסיקות או הצלחה מסחרית ואולי זה היה סוד הקסם.

"היינו קבוצה של חברים שיושבים יחד ומנגנים. חלק מהזמן זה באמת היה על הדשא (הצריף של אביגדור צברי, הסמוך לחוף הים, היה אחד ממקומות המפגש המועדפים על איינשטיין ורעיו לחבורת 'לול', בהם אורי זהר שצילם במקום סצנות רבות לסרטו "מציצים", ט.פ), והשאר באולפן אבל האווירה נשארה".

האלבום כולל כמה מהקלאסיקות המזוהות ביותר עד היום עם איינשטיין וגבריאלוב, בהן "אני ואתה", "קפה טורקי", "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה", "אני אוהב לישון", "היא תבוא" ו"צא מזה". מה שהופך את מופע המחווה המתוכנן לאחת האטרקציות הגדולות של פסטיבל הפסנתר 2011.

- הפתיע אותך לגלות שעברו כבר 40 שנה?

"אתי אנטה, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, עלתה על משמעות התאריך ויזמה את המופע. וכן, קצת מפתיע לקלוט כמה שנים חלפו אבל אני שמח בעובדה שלא בזבזתי את הזמן ועשיתי כמה דברים מאז".

- מה עלה בגורל הצריף של אביגדור?

"נהרס לפני הרבה שנים. נדמה לי שיש כיום חניון במקום בו עמד, או איזה בית משרדים".

- יש סיכוי שאתה ואריק איינשטיין תחדשו בעתיד את שיתוף הפעולה?

"לא עבדנו יחד 23 שנים, ואנחנו לא בקשר שוטף. לא בקטע רע, פשוט מיצינו והתרחקנו באופן טבעי. כל האלבומים שעשינו יחד היו יוזמה של אריק. מעולם לא פניתי אליו, ולא נראה לי שהוא בעניין כי הוא עובד עם גיא בוקאטי. יש לו הפרויקטים שלו ולי יש את שלי. אם בכל זאת תהיה פניה ממנו? אני לא פוסל על הסף שום דבר".